Crazy cooking challenge (2) | Smotanovo-citrónové lievance

Experimentov v kuchyni nie je nikdy dosť. Cez leto som skúšala rôzne smoothie nápoje, ale tiež aj citrónovú tortu s domácim fondánom. Na robenie fondánu som si nevybrala práve najlepšie obdobie, keďže presne vtedy poriadne pripekalo a poťah sa mi hneď roztápal v rukách. Okrem toho som sa nevedela rozhodnúť,  kam celú tortu položím, lebo sme nemali poriadne tácky, takže som ju asi päťkrát sťahovala a vyzerala už ako požutá. Foto ste mohli zahliadnuť na FB.
Po dlhom čase som sa opäť rozhodla podeliť o jeden z mojich receptov. Však pred školou treba doplniť energiu, tak prečo nie výživnými (kalorickými) raňajkami?






Smotanovo-citrónové lievance
Potrebujete: 
300 ml kyslej smotany
2 vajíčka
50 g práškového cukru
150 g hladkej múky
1 čajovú lyžičku prášku do pečiva
1 citrón
olej
štipku soli

Príprava:
Oddeľte bielka od žĺtok. Žĺtka rozmiešajte s práškovým cukrom, pridajte šťavu z citróna, štipku soli a hladkú múku zmiešanú s práškom do pečiva. Vyšľahajte si z bielok tuhý sneh a ten potom opatrne vmiešajte do cesta, aby bolo nadýchané (je o niečo hustejšie ako palacinkové). 
Na panvicu si dajte rozohriať asi lyžicu oleja. Lievance by mali byť o niečo väčšie ako dolky, ale mali by mať približne rovnakú hrúbku. Pečte ich z oboch strán asi 40 sekúnd a nezabúdajte na olej.

Plnky môžu byť rôzne. Ja najčastejšie používam:
- javorový sirup s posekanými vlašskými orechmi
- citrónový tvaroh (jemný tvaroh, šťava z citróna, vanilínový cukor)
- džem
- nutella s banánmi
- horúce ovocie (čo záhrada dá)

Ozdoby
- šľahačka
- čerstvé ovocie
- biela poleva
- citrónová kôra

Tipy:
Cesto: Aby som si nemusela umývať mixér, najprv si vyšľahám bielka a až potom cesto. Naopak by to zrejme nešlo. Takto ešte aj ušetríte vodu. :D
Pečenie: Lievance odporúčam piecť na slabom plameni, aby sa v strede dobre prepiekli, no na povrchu nezhoreli. 
Plnka: Dostala som javorový sirup a nevedela som, čo s ním. Na palacinkách mi nechutil, ale zistila som, že s takýmito lievancami je dokonalý. Neprerazí jemnú chuť citróna v ceste, ale príjemne osladí. Posekané oriešky sú tiež fajn. Trochu vitamínov nikomu neublíži. A aby ich bolo ešte viac, posypte si to celé malinami. 

Výsledok: 
(na obrázku s bielou polevou a malinami, javorový sirup je skrytý v strede)


Robili ste už niekedy dolky alebo lievance? Ako sa vám podarili a aká plnka vám chutí najviac?


18 komentárov

  1. Lievance zbožňujem :3 Ja mám podobný recept na citrónové, ale robíme aj kakaové, tie má brat radšej. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dočerta, teraz mám chuť na lievance :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Svoju premiéru s lievancami som si už odžila, ale kto by to potom všetko zjedol? :D

      Odstrániť
  3. A ja môžem len suché rožky!! :( Dala by som si takú obrovskú porciu... a maliny! A čokoládovú polevu... Určite ich urobím, keď bude sestra doma (keby náhodou nevyšli, aby ich mal kto zlikvidovať) :D Už mám toho požehnane. Ešte by som chcela robiť lembasy (elfský chlieb) :D Toto bude ale lepšie, som si istá :3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Urob, potom pošli foto, že či sa vydarili :D podľa mňa sú brutálne :D

      Odstrániť
    2. Tak, a už aj zjedené! :D A vážne sú brutálne :D Veď hodím na blog niekedy v blízkej dobe :D ... A v príprave máš vynechanú kyslú smotanu, aby náhodou nezabudli tí, čo ešte nepiekli :D Som tiež skoro :D

      Odstrániť
  4. určite to niekedy vyskúšam, vyzerá to skvelo :) tiež som dostala chut na lievance :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mám moc ráda lívance a tenhle recept určitě vyzkouším.. S citronem jsem to nikdy neměla, ale mohlo by to být dobrý :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Vyzerajú dokonale! :) Milujem lievance..ja ich natriem lekvárom a potom na nich dám biely jogurt + ozdobím ovocím :) Musím skúsiť tvoj recept dakedy.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Nič pre mňa síce, ale vyzerajú skvele.:)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. V živote som nejedla lievance! Fakt nie... :D Ale po tvojom recepte a tej krásnej fotke by som ich rada vyskúšala. Počas týchto prázdnin som sa snažila variť ale hlavne aj piecť všemožné dobroty, ktoré som predtým neskúšala. (škoda že sa mi to nechcelo fotiť :/)
    btw. aká je tá biela poleva ? Je z bielej čokolády ? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie, použila som normálnu polevu, čo dávame na bábovku :D bielu čokoládu sme nemali, ale radšej by som tam dala to. Len sa mi nechcelo ísť do obchodu, tak som trochu improvizovala :D

      Odstrániť
  9. Mňaaam vyzerajú naozaj vynikajuco :)))

    OdpovedaťOdstrániť