Bohovia Olympu | Keď jeden hrdina nestačí



Rick Riordan | Bohovia Olympu - Proroctvo #1 | The Lost Hero | 520 strán | Goodreads | Objednaj si TU
Do Tábora polokrvných prichádzajú noví hrdinovia Jason, Piper a Leo, ktorí majú, podobne ako Percy Jackson, čiastočne božský pôvod. Kým sa však stačia poriadne porozhliadnuť, čaká ich nebezpečná výprava vedená záhadným proroctvom. Podarí sa im pri tom vypátrať aj Percyho Jacksona, strateného hrdinu?
Nie je až také nepríjemné prebudiť sa v autobuse cestou na školskú exkurziu medzi svojím dievčaťom a najlepším kamarátom. Poriadny malér ale je, keď spolužiakov nepoznávaš, nevieš ani, kto v skutočnosti si a netušíš, ako si sa tam vôbec ocitol! A to všetko je len začiatok, pretože na výlete v Grand Canyone sa začnú diať naozaj strašidelné veci…
Prvá veta: "Jason mal mizerný deň už predtým, ako ho zasiahol blesk."

Séria Percy Jackson patrí k mojim obľúbeným. Vždy ma lákala mytológia a práve Rickovi Riordanovi sa ju podarilo spojiť dokopy s dobrodružstvom a so silnými postavami, až vznikol úžasný príbeh. Tiež to boli aj moje prvé knihy, ktoré som si prečítala po anglicky, a potešila ma, keď som sa dozvedela o slovenskom preklade. Teraz mám doma všetkých päť kníh a k nim pribudol prvý diel Bohov Olympu - Proroctvo.
Proroctvo ma strhlo hneď od prvej strany, ale nič menej som ani nečakala. Dej je vyrozprávaný z troch pohľadov nových hlavných postáv (Jason, Piper a Leo), ktoré sa dostanú do Tábora polokrvných. Toto striedanie pohľadov ma dosť prekvapilo, keďže sa počas celej knihy postavy nachádzajú blízko seba a v podstate rozprávajú ten istý príbeh. Až po čase som si začala uvedomovať, že sa týmto autor pokúsil dať príbehu väčšiu hĺbku. Ukázal nám všetky stránky vlastných predstáv o tomto prepracovanom svete, akoby sa s prvou sériou iba rozbiehal a pripravoval nás na poriadnu akciu, kde najväčšiu hrozbu nebudú predstavovať iba Titani. Dej plynulo napredoval a nenašla som žiadne hluché miesta.

 Odlišné zmýšľanie postáv výrazne obohatilo príbeh a vnímala som ho aj z uhlov, ktoré mi séria Percy Jackon nemohla poskytnúť. 
Ak ide o samotné postavy, najviac som si padla do oka s Jasonom. Charakterom mi trochu pripomínal Percyho a ten mi tu poriadne chýbal, takže som si jeho absenciu vynahradzovala inde. Keď som sa dozvedela, že sa objaví v dvojke, mala som nutkanie bežať do kníhkupectva a hneď v čítaní pokračovať. 
No ani Piper a Leo neboli najhorší. Vidno, že si dal autor na spracovaní ich charakterových čŕt záležať. Nesplývali mi dokopy. Vždy som vedela, z ktorého pohľadu práve čítam. Takto rozlíšiť postavy sa nepodarí každému autorovi, obzvlášť mávam problém pri NA knihách a trochu ma miatla aj séria Legenda, kde sa mi plietli June a Day. 

Tiež by som chcela vyzdvihnúť spojenie fantasy sveta s tým našim. Knižka je skvelým čítaním hlavne pre mladšie publikum. Odkedy som sa vrhla na Riordanove knihy, dozvedela som sa oveľa viac o gréckej mytológii a fascinuje ma, ako dobre sa mu ju podarilo zapracovať do dnešného života. Spôsob, akým všetko opisuje, jasne ukazuje, že v písaní nie je žiadne béčko. Nemá opisy na dve strany, a predsa si viem všetko dokonalo predstaviť. Keby som mohla, hneď teraz by som sa presťahovala na letné prázdniny do Tábora polokrvných. Bohužiaľ, takéto úžasné miesta v realite neexistujú, asi preto tak veľmi zbožňujem jeho knihy. 

Zhrnutie: Príbeh je podaný nenásilne a číta sa veľmi rýchlo. Nenájdete tu žiadnu vetu, o ktorej by ste si pomysleli, že je tam navyše. Niektoré scény sú dojemné, niektoré smutné a stále ma udivuje autorov skvelý humor. Všetky postavy sú niečím výnimočné a výrazne sa od seba odlišujú. Tento svet má niečo do seba a ja som veľmi zvedavá, ako budú dobrodružstvá mladých hrdinov pokračovať.

Čo na to hovoria ostatní? 

Ak ste čítali niečo od Ricka Riordana, viete, že ten chlap má úžasný štýl písania. Nie je ťažký, rýchlo sa číta, no aj napriek tomu vie docieliť, že sedíte na kraji stoličky a nedočkavo hltáte jednu kapitolu za druhou, aby ste vedeli, čo sa stane ďalej.
Moonlight

Všetky postavy sú podané veľmi vkusne, dokonca aj tie, ktoré majú byť otravné, sú otravné takým tým prijateľným a ľahko čitateľným spôsobom, ktorý vám vykúzli na tvári úsmev a vy čítate s ešte väčšou chuťou ako doteraz.
Peťa

Moje hodnotenie


Za recenzný výtlačok ďakujem internetovému kníhkupectvu KNIHCENTRUM.SK

16 komentárov

  1. Úplne s tebou súhlasím :) Rick vie napísať úžasný príbeh, pri ktorom sa človek nenudí :D Ja som si najviac padla do oka s Leom. Úplne milujem tie jeho vtipné hlášky :D Jason na mňa až taký dojem zas nespravil :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak Leo je skvelý, má super hlášky. Všetkých ich mám rada, ale ako som povedala, Jasona mám rada kvôli Percymu :D Percyho zbožňujem a obaja sú také skvelé charaktery :D

      Odstrániť
  2. Lea mám po Percym asi najradšej... a ešte Hedgea... jednotka bola na hlášky oveľa lepšia ako dvojka, ale zase, v dvojke bol Percy, takže sa to kompenzuje :D
    Inak páči sa mi tvoj nový typ recenzie a ten prvý obrázok je úplne super. A mala si vidieť môj výraz, keď som tam videla svoju prezývku :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :D a ja za to nemôžem, že mám Jasona rada. Všetkých mám rada, ale jeho najviac hneď po Percym :D Hedge bol tiež super, tie jeho hlášky :D chcela by som ho stretnúť naživo, to by som sa asi nikdy neprestala smiať :D

      Odstrániť
    2. Keby si stretla Hedgea naživo, tak by si to neprežila kvôli jeho bojovým schopnostiam :D :D

      Odstrániť
    3. Alebo by to neprežil on :D :D Tiež nie som práve slabý súper, aby si vedela :D Zbila by som ho knihami :D

      Odstrániť
    4. Hedge by sme dali určite :D

      Odstrániť
  3. Já nekriticky zbožňuji Riordanovy knihy. :D A Bohové Olympu tudíž nejsou výjimkou. Než jsem se do této série pustila, hodně jsem se bála, že bude moc podobná Percymu. Naštěstí není. :) Nejdřív mě dost překvapila ta změna stylu vyprávění, ale postupně jsem si na to zvykla a nakonec se mi to tak psané líbilo víc než Percy. :)
    V dalších dílech se máš rozhodně na co těšit! Čtvrtou knihu dokonce vypráví sedm vypravěčů! :D A pokud se nepletu, tak v posledním díle asi ještě minimálně dva vypravěči přibudou, takže to teprve bude něco! :D :)
    Mimochodem, četla jsi i Kroniky Cartera Kanea? Pokud ne, tak je za sebe doporučuji. Mě osobně také moc bavily. A úplně nejlepší jsou ty povídky, ve kterých Riordan spojuje Percyho svět s tím Carterovým, jop. :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak mne sa nič nepáči viac ako Percy :D ale uvidíme, či ho ďalšie diely tromfnú. Percy je môj miláčik :D
      Sedem uhlov pohľadov a možno viac? :O Zase až tak by som to asi nepreháňala, to si neviem predstaviť, bude to divné :D
      A nie, ešte som nečítala, ale určite by som chcela.

      Odstrániť
  4. Čím viac pozitívnych recenzií čítam, tým viac som si istá, že by som si knihu mala prečítať - logicky. No stále sa pridržiavam svojho. Asi som si s touto sériou nepadla do oka, lebo ju odmietam čítať. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja mám také série, že som si s nimi nepadla do oka. Napríklad Divergencia. Dala som prvý diel, ale zvyšné dva ma vôbec nelákajú a pritom to každý vychvaľuje. Čo už :D

      Odstrániť
  5. :D ja som na tom s Jasonom bola naopak.Práve že mi pripomínal Percyho,prišiel mi jak náhrada jeho :D Takže som ho nemala rada až postupne sme si k sebe našli cestu :D Každopádne Percyho budeš mať dosť v 2-ke,máš sa na čo tešiť ! :) Perfektná recenzia.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja viem, že bude v dvojke, práve preto sa na ňu tak teším :D Už som si preštudovala všetko anglické anotácie a bude to zaujímavé :D

      Odstrániť
    2. Mne sa ai aj 2-ka najviac páčila :D

      Odstrániť
    3. Nelákaj ma, ešte ju nemám a musím najprv dočítať Slzu :D

      Odstrániť
    4. Fú na Slzu som zvedavá tiež...Magda ju chválila :) ale isto na Neptunovho syna nemá

      Odstrániť