NA 2013


Rozhodla som sa spraviť také menšie zhrnutie, aby som sa trochu zorientovala v mojich prečítaných knihách za rok 2013. A aby to bolo ešte priehľadnejšie, roztriedila som si knižné kúsky podľa žánrov. Začnem s New Adult. 


Na prvo mieste je u mňa jednoznačne kniha The Sea of Tranquility od Katje Millay. Mala som možnosť si ju prečítať ešte dávnejšie a priznám sa, že som ju nevedela dať z ruky. Medzi NA knihami treba hľadať fakt poriadne, aby ste objavili to pravé pre vás. Často sa však stane, že je väčšina príbehov na jedno kopyto. Hrdinky tupé a naivné, pokúšajú sa vyhýbať vzťahom s najsexy chalanmi zo školy, lebo sú traumatizované kvôli ich otrasnej minulosti. Napriek tomu sa ale zamilujú až po uši a potom už len zvyšných päťdesiat percent knihy čakáme, kedy budú mať s ich objektom záujmu sex a všetko sa medzi nimi vyrieši. TSoT malo z týchto nedokonalostí iba veľmi málo, preto sa mi vrylo do pamäti. 

Na druhej priečke medzi kúskami, ktoré sa mi pri New Adult žánri vybavia ako prvé, sa ocitla knižka Bully od Penelope Douglas. A prečo je až za TSoT? Na celej knihe som si najviac cenila hlavnú postavu, ktorá mi s jej odvahou, tvrdohlavosťou a relatívne normálnymi myšlienkovými pochodmi neprišla úplne otravná. Normálna hrdinka je pri písaní polovica úspechu. Darmo je príbeh dobrý, ak mi hlavná postava lezie na nervy. Celý čas rozmýšľam pri čítaní iba nad tým, kedy knihu zavriem a pustím sa do inej. Bully sa výborne čítalo a užila som si charaktery. Pozdával sa mi aj Jared, lenže časom som si uvedomila, že jeho správanie bolo až príliš prehnané a keby som bola na mieste Tate, v živote by som už takému kreténovi nedala šancu. 
Na tretie miesto zaraďujem The Coincidence of Callie and Kayden, ale keďže pokračovanie mi pokazilo celé nadšenie z jednotky, neocitla sa na prvom mieste. Prvý diel som nevedela odložiť. Čítal sa veľmi rýchlo, skoro sám, Callie aj Kayden mi boli tiež sympatickí a ten koniec zo mňa vyžmýkal všetko, čo sa dalo. Modlila som sa, aby Jessica Sorensen nepokašľala dvojku, ale moje prosby zrejme neboli vypočuté. Múza jej asi utiekla do Grónska. Celé sa to zbytočne naťahovalo a tie Kaydenove myšlienky ma občas až zarážali. Práve v nich sa úplne jasne odrážalo, že žena nemá potuchy, ako chlap rozmýšľa. 

O niečo menej, ako prvý diel The Coincidence, sa mi páčila knižka The Secret of Ella and Micha od rovnakej autorky. Občas si hovorím, že mala šťastie pri písaní príbehu o Callie a Kaydenovi, lebo ostatné pokusy jej nevyšli. Škoda tých pekných obálok. Na druhej strane si ale myslím, že Jessica píše jednoducho a pre tých, čo chcú začať s čítaním v angličtine, sú jej knihy veľmi dobrým riešením. 

A za najväčší knižný brak dostáva zlatú medailu J. Lynn s knihou Wait for You. Na dlhú dobu mi zničila chuť do čítania NA. Mala som obrovský problém s hlavnými postavami, nehovoriac o tom množstve klišé výrazov. Nezachránil to ani chalan a nepredvídateľnosť. A to už ani nejdem začínať o tom, že autorke nič nehovorí bezpečný sex. 

Ako ste na tom vy? Čítate New Adult? Ktoré knihy sú vaše obľúbené? 



8 komentárov

  1. Bully si už dávno chcem prečítať 8)
    Ja z tohto žánru ani neviem, čo by som sem zaradila... možno Noční lovci žeby boli NA? 8D fakt netuším...jááj One week girlfriend a jej pokračovanie! to je skvelé NA 8_)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Noční lovci? Nemyslím, tam sú už starší, nechodia do školy, baba nie je traumatizovaná a je to fantasy :D
      One week girlfriend je NA :D k tomu som sa furt nedostala :D

      Odstrániť
  2. ja by som sem dala Faking It a Finding It, to boli dobré veci v žánre new adult tento rok, ale zistila som, že čím ďalej, tým viac ma ten žáner sklamáva (ehm... je to vôbec slovo? :D ) lebo väčšina z nich je na jedno kopyto :D
    A ešte Wallbanger :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to som sem nedala, lebo jednotku som nečítala v roku 2013, ale 2012 :D
      Na Wallbanger som zabudla, nejako som to v mojom zozname preletela :D čo už :D Ale to by bolo určite na treťom mieste :D

      Odstrániť
  3. The Sea of Tranquility som si akurát dnes objednala takže mám nehorázny tešing :D A tebe sa naozaj tak páčilo Bully ? Mne to prišlo (teda nemám to ešte celé dočítané) ako kliše...on bol najprv ok, potom sa niečo stalo odrazu bol sviňa a potom sa ona zmenila a odrazu sa mu dokázala postaviť a on sa začal znova chovať dobre atď....Ako hl.hrdinka sa mi celkom páčila, ale inák mi to prišlo ako nič moc :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak každý má nejakú slabosť v tomto. Ale tak aj v článku som písala, že časom mi prišlo jeho správanie trochu od veci :D No čo už. More pokoja je určite najlepšie - aspoň podľa mňa :D

      Odstrániť
    2. Tak to som zvedavá :D Mohla b mi už v stredu prísť aby som mala v škole čo čítať :D

      Odstrániť
  4. Moře klidu si chci přečíst. Má moc hezkou obálku :)

    OdpovedaťOdstrániť