Niečo na pozretie

Toto leto je asi vážne teplo, pretože nemám vôbec žiadne nápady na články a sotva zo seba vypotím recenziu, keď sa mi ani čítať nechce. A myslím si, že o VZA už nikto počúvať nechce, takže sa sťažujem akurát tak sama sebe alebo do chatu nejakej obeti.

Ako posledné dni prežívam neuveriteľné teplo?
So seriálmi a to hneď dvomi, ktoré som si veľmi obľúbila a už sa neviem dočkať pokračovania.

1. Under the Dome

Mnohým z vás sa zdá tento názov asi povedomý. A prečo? Pôvodne bola iba kniha od slávneho autora Stephena Kinga, ktorú som nečítala a ani nebudem. Taká som do toho seriálu zažratá, že si nechcem pokaziť šokujúce zvraty tým, že si o nich prečítam. Kniha je lepšia, aspoň to mi hovoria ostatní, ale mne je to jedno. Verím, že je lepšia, v mnohých prípadoch je to tak, ale neviem si pomôcť, k jej čítaniu sa nemôžem donútiť a postavy a celý príbeh si užívam cez pozeranie. 

O čo ide? 
Chester´s Mill je mestečko ako každé iné, až kým ho od zvyšku sveta neodreže záhadná kupola. Neviditeľná, nezničiteľná... nie je spod nej úniku. Ako sa obyvatelia mestečka popasujú so životom pod ňou? Naučia sa držať spolu a žiť v rámci možností, ktoré im kupola poskytuje? 

Môj názor:
Prekvapilo ma, že som týmto seriálom zostala úplne posadnutá. Akcia, romantika, nevysvetliteľné javy,
záhady... to všetko nájdete v každej jednej časti. Nič sa tam zbytočne nenaťahuje, tajomstvá sa odhaľujú postupne a všetko je dávkované v primeranej miere.
Postavy som si náramne obľúbila, hlavne Juliu a Barbieho, Joeyho a Norrie. Ale ani ostatné nie sú na zahodenie. Ich charaktery sú odlišné, zato veľmi dobre spracované. Príbeh je uveriteľný a obyvatelia sa správajú tak, ako by sa v podobnej situácii dalo očakávať.

Ešte by som sa rada vyjadrila k postave Julie Shumway, ktorú hrá predstaviteľka Victorie z Twilightu. V upírskej ságe to nebola práve moja obľúbená osoba a tešila som sa, že je po nej. V Under the Dome je to
úplne o inom. Je zábavné sledovať, ako veľmi sa zmenila. Oproti tej chladnej mrche, ktorú hrala, je pre mňa šokujúce vidieť ju v role zvedavej a racionálnej novinárky. Dokonca by som sa odvážila tvrdiť, že aj viac citovo založenej. Ak už vás nezaujme seriál, odporúčam si pozrieť kvôli nej aspoň prvý diel.
Myslím si, že je príbeh spracovaný tak, aby si ho užili ľudia v rôznej vekovej kategórii. 
UtD je rozhodne kandidátom na moje obľúbené seriály... ak už medzi ne dávno nepatrí. Rozhodnem sa po dopozeraní prvej série. 


2. Oprhan Black
Za tento seriál ďakujem Michelle, nebyť jej, asi by som ho nikdy neobjavila a to by bola veľká chyba. Čím to je, že minisérie sú oveľa lepšie ako seriály s dvadsaťdva epizódami? 
Aha, už viem. Nie je tam všetko zbytočne naťahované a nepresedíte pred obrazovkou toľko času zbytočne. Ja som pozrela Oprhan Black za dva dni a ešte teraz som z toho totálne vyhúkaná a neviem, či vydržím na čakanie ďalšej série. 

O čom to je? 
Sarah je dieťaťom ulice a príliš sa jej v živote nedarí, až do doby, kedy sa stane svedkom podivnej samovraždy ženy na vlakovej stanici.
Prečo podivnej? Tá žena, Beth, ako keby jej z oka vypadla. Sarah teda využije príležitosť, chopí sa jej vecí a zdrhne k nej domov. Keď zistí, že má na bankovom účte vysokú čiastku peňazí, rozhodne sa jej na krátky čas ukradnúť identitu, aby jej peniaze získala a mohla aj so svojou malou dcérou a nevlastným bratom utiecť.
Ale namiesto toho, aby si konečne mohla užiť dcéru a dostať sa preč od bývalého frajera, drogového dealera, spadne do problémov ešte viac, keď zistí, že je iba jedným z klonov, ktoré sa túlajú po svete. A to nie je všetko. Nakoniec vysvitne, že tieto klony niekto zabíja a aj Sarah je v nebezpečenstve.
Musí teda zistiť, čo sa deje a ako pred novými problémami ochráni seba, svoju dcéru a ostatné klony. 
Môj názor: 
Jedným slovom. Paráda. Zápletku pokladám za dosť neokukanú a zaujímavú. Raz som už pozerala seriál o klonovaní (Kyle XY) a dosť ma naštvalo, že mi ho zrušili práve, keď to začínalo naberať grády. Dúfam, že s OB sa to nestane. Ale ako som počula, chystá sa aj druhá séria, takže seriálu vidím veľmi svetlú budúcnosť. 
Sarah je samostatná a silná hrdinka a páči sa mi na nej, že je nepredvídateľná a má dosť guráže na to, aby predstierala, že je Beth, ktorá bola náhodou aj detektívka. Je zábavné vidieť ju na policajnej stanici. 
Potom sú tu ďalšie klony. Mamička, Alison, žijúca na predmestí s dvomi adoptovanými deťmi a manželom, Cosima, študentka, zaoberajúca sa biológiou a DNA. Helena s dosť nestabilnou psychikou, ale to bude asi tým, že ju vychoval náboženský fanatik. Rachel - o tejto si ešte nie som istá, akú úlohu bude vo všetkom zohrávať. Potom tu bola ešte jedna z Ukrajiny, ale zabudla som jej meno. 
Je to napínavé, občas vtipné a hlavne akčná jazda. Nehovoriac o Paulovi. Zbožňujem toho chlapa.


Ak sa nudíte, neváhajte a pozerajte. Neoľutujete.  

8 komentárov

  1. Oba vypadají úžasně a zaujaly mě.. Možná se na ně kouknu:) Děkuji za typ :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Som na 2. diely a dnes som mohla mať aj kúpenú knihu, no už je vypredaná a ja ju neviem nikde zohnať :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hovorím o Under the Dome :)

      Odstrániť
    2. ja som na druhom diely skončila :D neviem akosi si neviem pomôcť ale knihu som žrala viac :)

      Odstrániť
    3. Preto som ju nečítala, lebo nechcem, aby sa mi páčila viac ako seriál.
      V seriály som už na siedmej časti a je to pecka. Knihu som čítala asi len prvú kapitolu, teta ju má, a nemala som pocit, že by som chcela nejako veľmi pokračovať.

      Odstrániť
  3. UTD sa len chystám pozerať, ale na to Orphan Black si ma nalákala a pred chvíľkou som dopozerala prvý diel a s najväčšou pravdepodobnosťou si pozriem aj ďalšie časti :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak sa nechystaj a pozri to. Za OB som rada, potom mi určite daj vedieť, čo na to hovoríš, podľa mňa je to brutálny seriál :D

      Odstrániť