Cynthia Hand, Nespútaná

Autor: Cynthia Handová
Názov knihy: Nespútaná
Názov série: Nadpozemská #3
Séria: Ukončená
Počet strán: 375
Vyšlo u nás: 22. 7. 2013
Môžete si kúpiť TU


Posledných pár rokov v sebe skrývalo viac prekvapení, než mohla Clara Gardnerová, ktorej v žilách koluje anjelská krv, vôbec niekedy očakávať – od závratných výšin, do ktorých ju vyniesla prvá láska, až po mučivé chvíle spojené so stratou blízkej osoby. Jedinou vecou, ktorú už dlhšie nemohla popierať, bol fakt, že jej nikdy nebolo súdené viesť normálny život.
Odkedy prišla na to, akú významnú úlohu zohráva medzi ostatnými anjelskými bytosťami, bola Clara odhodlaná ochraňovať Tuckera Averyho pred zlom, ktoré ju prenasleduje… Aj za tú cenu, že im to obom zlomí srdce. Clara sa rozhodne opustiť mesto a zamieri späť do Kali-fornie – a to isté urobí aj Christian Prescott, neodolateľný chlapec z vízie, ktorá podnietila celú túto cestu.
Padlý anjel, ktorý na Claru zaútočil, sleduje každý jej pohyb. A nie je jediný… S blížiacim sa bojom proti Čiernym krídlam je Clare čoraz jasnejšie, že musí splniť svoj údel. Ale nezaobíde sa to bez obetí a zrady.
Clara si musí raz a navždy vybrať svoj osud.

 V poslednej časti anjelskej ságy sa presúvame aj s Clarou na Stanford. Povedala by som, že je to rozumný ťah, bola som náramne zvedavá, ako si autorka poradí s prostredím, keďže som u nej na stránke čítala, že sa tam bola naozaj pozrieť, aby si pozbierala materiál. Prostredie bolo nakoniec rovnako perfektne spracované a nenápadne vtesnané do deja ako môj drahý Wyoming, ktorý som vďaka horám, snehu a nádhernej prírode zbožňovala, aj keď som o ňom iba čítala. 
Cynthia vie písať dobre a pútavo, ale napriek tomu som nevedela, čo si o poslednom diely Nadpozemskej myslieť. Mala som z neho zmiešané pocity, nie ako pri jednotke alebo dvojke, kde som si bola istá, že si kniha zaslúži veľa veľa hviezdičiek. Strhujúcu emocionálnu jazdu (celú dvojku som prerevala, ešteže ma nikto nevidel) vystriedal občasný nezáujem z mojej strany. Mala som problém sa do trojky začítať a trochu
ma povzbudil až Tucker
Do nového a neznámeho príbehu priniesol niečo zo starej dobrej Nadpozemskej. Úprimne povediac, nechápem, prečo sa autorka nerozhodla zostať v Jackson Hole. Pri Zasvätenej som sa sťažovala na to, že sa dej výrazne neposunul, no ak by si potrápila mozgové bunky, našlo by sa plno materiálu na písanie aj v známom prostredí. 
To bola z Tucka taká znudená, že jej stačilo, aby sa objavil v knihe dokopy na desiatich stranách? 
Potom z neho nemala spraviť takú skvelú a všetkými obľúbenú mužskú postavu. 

V každom prípade, som rada, že sa mi podarilo obľúbiť si Christiana. Doteraz mi nevadil, ale ani ma príliš nezaujal. A teraz? Keby som ho fakt nemusela, s čítaním by som mala oveľa väčší problém, lebo si v príbehu obsadil asi najväčšiu rolu hneď po hlavnej protagonistke. 
Clara, tá je už samostatná kapitola. V niektorých momentoch som triasla knihou a vrieskala na ňu: "Pozbieraj sa, dievča!" Neviem, či jej z anjelských záležitostí úplne preplo alebo čo, no správala sa nerozumne, niekedy
to až hraničilo s otravnosťou - v jednotke som to s ňou videla celkom nádejne. Nepáčilo sa mi, ako sa správala k Christianovi. Raz ho chcela, raz nie, ráz áno, ale potom si zase spomenula na Tucka a všetko bolo v háji. Nemohla sa konečne rozhodnúť? Pripadalo mi to ako trápne pubertiacke výstupy. Nič v zlom, ale mala sa viac starať o svoje poslanie, o brata a nie chodiť na radne s Ch., ak to vlastne ani nechcela. 

Odhliadnuc od všetkých Clariných pokusov vyskúšať čitateľovu trpezlivosť, som knihu napokon prečítala na dvakrát. Dej plynul rýchlo a bola som zvedavá na ukončenie, ktoré som si nevedela predstaviť
V mojej hlave boli dve alternatívy: 
A, koniec, za ktorý by som sa na Cynthiu véééľmi hnevala
B, koniec, za ktorý by som sa na ňu hnevala o niečo menej
Vyhrala možnosť B a s koncom som bola relatívne spokojná. 
Dočkala som sa aj šokujúcich zistení, menších prevratov, našlo sa zopár vtipných hlášok a moju pozornosť si získal Jeffrey. Na rozdiel od Clary sa mi zdalo jeho správanie uveriteľnejšie a normálnejšie - len by mohol mať lepší vkus na baby. 

Odporúčanie: Ak ste čítali prvé dva diely, záver si určite nenechajte ujsť. Myslím si, že väčšina čitateľov bude spokojná. 


Dojmy z celej série
S Nadpozemskou som prežila pekné chvíle a je mi veľmi ľúto, že je koniec. Dúfam, že sa dočkám ďalších Cynthiných kníh, lebo písať vie a som zvedavá, aký dobrý nápad sa jej ešte môže vytvoriť v hlave a sformulovať do skvelého a pútavého príbehu. Mohla by pridať trochu viac akcie, vynechať bermudský trojuholník a bude to dokonalé.

Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Albatrosmedia. 

7 komentárov

  1. Nespútanú považujem za najslabší diel tejto série, ale oproti iným knihám to ešte stále bolo veľmi dobré čítanie :) A tiež som spokojná ako to dopadlo nakoniec.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som na tom podobne, tiež si myslím, že je to najslabší diel. Niekedy som mala pocit, ako keby sa autorka naschvál ponáhľala s písaním, len aby to už mala z krku.

      Odstrániť
  2. Men sa 1. diel nenormálne páčil a Tucker ach, ako som nadávala keď bol v 2ke menej! Nechcem sa radšej ani pustiť do 3ky keď viem koľko Christiana a koľko Tuckera tam bude! No som ale zvedavá na ukončenie série, lebo anjelov moc nemusím a pritom táto séria ma dostala 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Sériu som popravde nečítala vôbec, ale celkom rada by som sa k nej raz dostala.:]

    OdpovedaťOdstrániť
  4. prečo mi v poslednom čase nefunguje stránka knižnice?? už som to mohla mať žiadané... ach.jo.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. mám prečítaný prvý diel, práve sa chystám na druhý. jednotka sa mi celkom páčila, takže hádam ma dvojka nesklame :D :)

    OdpovedaťOdstrániť