Tieňolovci na filmovom plátne (ako dopadla návšteva kina... alebo dve návštevy?)

Názov filmu: Mesto kostí
Názov série: Nástroje smrteľníkov
Svetová premiéra: 21. 8. 2013
Slovenská premiéra: 29. 8. 2013
Režisér: Harald Zwart
Hrajú: Lily Collins, Jamie Campbell Bower, Robert Sheenan, Kevin Zegers, Jemima West, Godfrey Gao, Jonathan Rhys Meyers, Aidan Turner, Jared Harris
Csfd hodnotenie: 55% (fakt nechápem, kto to hodnotil, ale dobre ma naštvali)
Imdb hodnotenie: 6,8

Zdanlivo obyčajná pätnásťročná Clary žije so svojou matkou Jocelyn, sleduje anime a najčastejšie trávi čas s najlepším kamarátom Simonom. Jej život sa nenávratne zmení vo chvíli, keď v nočnom klube stretne trojicu tieňolovcov - bojovníkov proti tvorom podsvetia. Súrodenecká dvojica Alec a Isabella a charizmatický Jace sú ale zo stretnutia s Clary trochu prekvapení, pretože obyčajní smrteľníci tieňolovca ani démonov vidieť nemôžu. Nedlho po tejto skúsenosti zmizne Claryina matka a hlavná hrdinka sa tak musí s tieňolovcami spojiť, aby ju našla. Aké tajomstvo skrývala Jocelyn pred svojou dcérou, prečo vidí Clary bytosti, ktoré by vidieť nemala, a akú úlohu v jej živote bude hrať tajomná Čaša smrteľníkov?

Bola som odhodlaná napísať článok ešte včera, ale o jedenástej v noci som okrem návštevy postele nemala na nič iné chuť. Zrejme som sa už stihla viacerým pochváliť, že som bola na Mesto kostí v kine až dvakrát (taká som ja šialená). V Nitre na predstavení o 13:30, kde som sa mimochodom stretla s Liou a Minnie z Our little library, ale ani jedna z nás o tom nevedela - zistila som to až po príchode domov. A druhé predstavenie sa hralo o pol deviatej u nás v kine. Keďže to mám hneď pri dome, nedalo  mi nezájsť na to ešte raz. Neľutujem. TMI je každým pozretím lepšie a lepšie. 

Myslím si, že bolo Mesto kostí jedným z najočakávanejších filmov tohto roku. Nakoniec sme sa dočkali a priznám sa, že mi to aspoň trochu zlepšilo náladu pred nástupom do maturitného ročníka. Posledné dni som už netrpezlivo odpočítavala hodiny do premiéry a mala som aj zopár blbých snov, ktoré boli totálne od veci, no to by som nebola ja a moja chorá hlava. 

Ale aby som niekde začala...
Najviac ma asi potešila chémia medzi Clary a Jacom. Obávala som sa, ako to obaja zahrajú, som však nanajvýš spokojná. Odvážila by som sa tvrdiť, že obaja prekonali moje očakávania. Mne sa Jamie do role Jaca hodil už od začiatku, aj keď sa to mnohým ľuďom nepáčilo. Vždy som si túto knižnú podstavu predstavovala podobne. A ak ide o Clary, Lily je tiež v pohode herečka (jej obočie mi prekážalo v Abduction a v Mirror Mirror, ale asi som si naň konečne zvykla, lebo tu mi neťahalo stále pozornosť). S výberom hercov pre postavy Aleca a Izzy som tiež spokojná - Kevina som zbožňovala, v klipe na The Big Bang je parádny, a Jemima sa tiež osvedčila ako schopná herečka, len sa mi zdala o dosť milšia ako v knihe. Vo filme asi nemali priestor na vybudovanie napätia medzi Izzy a Clary, no bolo tam toľko iných vecí, na ktoré som vyvaľovala oči, že som nemala čas sledovať každú jednu blbosť. 
A Jonathan? Ááááááá, úžasný herec, pri Augustovi Rushovi stále revem. Trochu ma ale prekvapil Magnus, Dúfala som, že bude mať viac scén. Herec sa mi celkom páči, aj keď od tej mojej predstavy má véééľmi ďaleko. Vnímala som ho ako odviazaného a veselého, sypal z rukáva vtipné hlášky. Vo filme mal jednu a neviem prečo, pôsobil na mňa takým vážnym dojmom. Som zvedavá, čo sa z neho vykľuje a ako dopadne jeho a Alecov vzťah. 

Niektoré veci dosť pomenili, iné vynechali - ja osobne by som rada videla Jaca lietať na motorke a premenu Simona na potkana, ale tak čo už -, no film si poniesol skoro rovnakú atmosféru ako kniha. Jediné výhrady mám k bozkávacej scéne. Trochu to podľa mňa prehnali s dažďom, no v porovnaní s mojím nadšením z filmového zážitku je to nepodstatné. 
Bola natočená moja obľúbená knižná séria! Stále som trochu v šoku, že som to konečne videla a si to vidno aj na tomto článku.
Normálne mám chuť na re-readíng.
Do hodnotenia sa radšej nepúšťam. Tento článok ani sama nepokladám za recenziu, iba za akúsi nesúvislú hatlaninu, ktorá sa v tejto eufórii neviem akým zázrakom sformovala v mojej hlave. 



9 komentárov

  1. Ja už o chvíľočku odchádzam smer kino. :D Veľmi sa teším, asi ma strhla davová hystéria, lebo Mesto kostí sa mi až tak veľmi nepáčilo. :D Mne sa práveže do Magnusovej role veľmi hodil daný herec (nemám šajn, kto sa ako volá), ale obavy mi naháňa fimový Jace. Ten herec mi nie je práve sympatický, aj keď častým pozeraním trailerov som si ako tak zvykla. ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa herec Magnusa veľmi páči, len som si na neho zatiaľ nezvykla, lebo mal dosť málo scén a toho jediného som si predstavovala o dosť inak :D
      Jace je supeeeer. Ak sa ti nebude páčiť, radšej mi to ani nevrav :D

      Odstrániť
  2. V tom klipe sa mi omnoho viac páči! Mali mu nechať také sexy vlasy a tričko dole! 8P

    Jace-a zbožňujem od čias Twilightu, podľa mňa je úžasný herec, ale strašne mu aj pristane, keď sa usmieva 8)

    Ja som si na to jej obočie tiež asi už zvykla, pretože v Mirror, Mirror mi nehorázne vadilo, ale tu som na to tak nejak aj zabudla už 8D

    Mne sa veľmi nelúbilo, že tam neboli žiadne kúzla od Magnusa. Keď začal liečiť Aleca, fakt som si myslela, že budú svetlielka a iskierky vo vzduchu od mágie a ono nič 8( chvíľka smútku na mňa vtedy došla 8D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale inak keď liečil Aleca, trochu sa dalo vidieť, ako sa zavlnil vzduch. Možno sa im zdalo priveľa pridať do filmu iskričky a tak :D Je to na tvorcoch a nečakala som, že to bude ako prerozprávanie knihy. Sčasti preto sa mi to páčilo. Videla som, ako celý príbeh vníma niekto iný. Istým spôsob vidieť to všetko cez oči niekoho iného, je totálne fascinujúce :D Aspoň pre mňa. Nikdy nepochopím ľudí, ktorí nadávajú na filmy urobené podľa kníh - veď to sa ani nedá spraviť tak, aby to bolo rovnaké a pritom to každému vyhovovalo.

      Odstrániť
  3. Film August Rush mám rada! :D
    Najviac mi z knihy chýbal potkan a tá motorka =D Ich kiss scéna, ku ktorej sa pridali ostrekovače bolo trošku ako z HSM, ale mne to bolo totálne jedno xD Jamie bol úžasný a aj Clary a aj ostatní z castu sa mi páčili =) A Pangborn s Blackwellom boli strašne tupí! :D :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Teraz si nepamätám, ktorí z nich to bol, ale jeden mal taký super hlas a divné zuby :D Tak som sa na ňom smiala.
      Tak kiss scéna sa mi páčila, len tá voda bola na mňa už priveľa. Nezdalo sa mi to také uveriteľné. Ale tak je to Mesto kostí a Jace a Clary. Mohli by sa oblizovať aj s vrecami na sebe schovaní v chlievy a páčilo by sa mi to :D

      Odstrániť
  4. Wau, že dvakrát...:D Aj tak sa dá. Inak sa na film teším, uvidím ho zajtra.:) Hlavne keď hovoríš o tej chémii, to som rada.=)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ja sa tiež teším, úplne som vo vytržení, dúfam, že už zajtra budem mať v rukách lístky :D
    Inak, prišla som na blogger a na stránke som mala samé články o TMI filme :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Bože, po tvojom článku sa neviem dočkať. Ale GA to neviem kedy budú dávať. :)

    OdpovedaťOdstrániť