Elise Kova | Koniec Zemského kráľovstva

Elise Kova | Koniec Zemského kráľovstva | Prvá veterná čarodejka #3 | 360 strán | CooBoo | Goodreads | Martinus | Preškoly

Prvá veta: Vhalla padala.

Č
ítanie prvých dvoch častí som si veľmi užila. Autorka má výborný a svižný štýl písania, strany sa otáčajú skoro samy, takže keď som došla na záver druhého dielu, mala som nutkanie po takom konci hneď pokračovať. Originálu som však odolala. Povedala som si, že počkám na náš preklad, keďže prvé dve časti mám doma v slovenčine. 

Čakanie sa vyplatilo a príbeh nabral rovnaké super grády, v akých nás autorka nechala v závere dvojky.
Vhalla je odhodlaná a trpezlivá hlavná hrdinka, čo sa jasne preukázalo v trojke. Páčilo sa mi, ako húževnato sa vrhla naproti nebezpečenstvu pre záchranu človeka, na ktorom jej záleží. Urobila by preňho aj nemožné, aby mu pomohla. Táto časť sa mi zdala o niečo drastickejšia, hlavne čo sa týka bojových scén, ktoré boli podané dosť detailne a zároveň pútavo. Vhalla sa snaží vybojovať si ako Verená čarodejka postavenie, chce si získať dôveru a rešpekt armády a taktiež Cisára. I keď je asi jasné, že v prípade Cisára, ktorý má na ňu ťažké srdce, to vôbec nie je jednoduchá úloha.
Tretí diel síce obsahuje pár skvelých bojových a akčných scén, ale nevyhýba sa ani pokojnejším, počas ktorých môžeme lepšie spoznať charaktery postáv. Romantiky tu bolo oveľa viac, ako som čakala vzhľadom na to, čo všetko sa dialo. V tomto smere by som niekde ubrala a s vedľajšími postavami by som riešila aj iné problémy, nielen Vhallin vzťah. Potom to totiž budilo dojem, ako keby sa nikomu inému nič zlé nedialo a len Vhalla a Aldrik mali smolu, že im osud nepraje.
Preto, napriek tomu, že má autorka super štýl písania, som mala občas dojem, že príbeh stagnuje a moja pozornosť sa strácala. Toto sa mi počas čítania stalo viackrát, i preto som nemala až také nutkanie knihu rýchlo doraziť, ako to bolo napríklad pri predošlých dvoch dieloch.
Zaujala ma rozporuplná postava Cisára, o ktorom doteraz neviem, čo si mám myslieť. Napísať takého nesympatického chlapa, to chce talent. Musím však povedať, že v tejto časti mi už aj Aldrik bol o čosi nesympatickejší a viac som si obľúbila hlavnú hrdinku, ktorej charakter sa pekne vyvinul. Peripetie vedľajších postáv ma nezasiahli, skôr na mňa pôsobili ako kulisa a nevybudovala som si k nim extra vzťah. Postava Daniela sa mi z nejakého dôvodu začala po istom čase dosť protiviť.
Zo záveru som sklamaná. Nemôžem povedať, že by ma to prekvapilo, čakala som niečo takéto. Vyvrcholenie mi pripadalo skôr silené na zvýšenie dramatickosti, takže nemalo na mňa taký účinok.
Aj keď kniha má chybičky krásy, hodnotím ju priemerne. Jednotka a dvojka sa mi páčili viac. Určite sa pustím do pokračovania vo viere, že autorka naberie druhý dych a opäť nám ponúkne príbeh, od ktorého sa nebudem môcť odtrhnúť a zhltnem ho na jeden šup.
Zhrnutie: Autorka má skvelý štýl písania, no napriek tomu túto časť pokladám za slabšiu ako prvé dve. Párkrát som počas čítania stratila pozornosť a romantická linka, aj keď bola príjemná, by pôsobila lepšie, keby sa postavy viac venovali aktuálnym problémom kráľovstva a nie sebe. Akčné scény boli skvele napísané, tie som si užila. Akurát postavy (hlavne po tom konci) by si zaslúžili pár výchovných. V tejto časti sa neobjavilo nič, čo by vo mne zanechalo wow efekt, i keď príbeh ako celok, s predošlými dielmi dokopy, hodnotím pozitívne. Som zvedavá na štvorku. Verím, že autorka nám opäť ponúkne nečakané dobrodružstvo, od ktorého sa neodtrhnem.
Moje hodnotenie:

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu ALBATROS MEDIA.

Žiadne komentáre