Tricia Lavenseller | Tiene medzi nami


Tricia Levenseller | Tiene medzi nami  | 320 strán | CooBoo | Goodreads | Martinus | Preškoly.sk

Prvá veta: Telo prvého a jediného chlapca, ktorý mi kedy zlomil srdce, nikdy nenašli.

O
knižke denne nájdete na sociálnych sieťach niekoľko príspevkov, čiže som si istá, že vám ju netreba nejako dopodrobna predstavovať. Stručne v nej objavíte:
1. Vypočítavú, chladnú, cieľavedomú, zato nesmierne zaujímavú hlavnú hrdinku
2. Rovnako zaujímavého a záhadného mužského hrdinu, ktorý si získal moje srdce už od začiatku
3. Neobvyklé zápletky
4. Veľa intríg
5. Romantiku
6. Mierne fantasy prvky
Autorka má úžasne svižný štýl písania, kniha sa jednoducho nedá pustiť z ruky. Keď už raz začnete, musíte pokračovať. Ide v podstate o neokukaný príbeh o dvoch netypických hrdinoch, ktorých počínanie pripomína skôr správanie záporákov. Pre autorku bolo určite nesmiernou výzvou napísať to tak, aby sa dali aj takéto postavy obľúbiť a aby sa s nimi dalo dobre stotožniť. Nesmierne sa mi páčil vývoj ich charakterov, ako na seba vplývali, ako sa nenápadne menili.
Kniha je v prvom rade temná romanca zasadená do fantasy sveta, čiže vzťahy a intrigy sú v popredí pred fantastickými prvkami, no napriek tomu na mňa celý svet pôsobil komplexne a zaujímavo. Nechýbali mi tam ďalšie opisy ani informácie. Presne dotvárali atmošku.
Tieňový kráľ bol jedna záhada za druhou, čo dostalo taktiež hrdinku Alessandru, ktorá nečakala, že by jej život mohol ešte niekedy rozvrátiť nejaký chlap.
Taktiež musím veľmi oceniť, že Alessandra nebola žiadne neviniatko. Striedala chlapov, užívala si s nimi a následne sa im povyhrážala ich škaredými tajomstvami, aby sa o nej nešírili reči. Pripadala mi nesmierne cieľavedomá, presne vedela, čo chce a išla si za tým. Doslova cez mŕtvoly.
Vedľajšie postavy sa mi v tomto prípade nezdali len ako kulisy, všetky mali svoje miesto a zohrávali dôležité úlohy. Či už Alessandrini priatelia, alebo milenci. Zaujali ma ich rôznorodé charaktery a životy.
Vyvrcholenie príbehu sa mi zdalo jednoduché, ale priznám sa, neodhalila som ho a na konci som zostala dosť prekvapená. Takmer mi je ľúto, že knižka nemá viac strán a pokračovania, lebo len nerada opúšťam tento skvelý svet, ale na druhej strane chápem, že pokračovania by to zrejme pokazili. Ako sa hovorí, menej je niekedy viac.
Zhrnutie: Táto temná romanca v kráľovskom svete pozlátky a tajomstiev si ma získala od prvej strany. Hlavná hrdinka je nesmierne ambiciózna, vypočítavá a dostatočne zaujímavá na to, aby ste knihu nepustili z ruky a zistili, čo to vlastne plánuje. Hlavný hrdinka taktiež nie je na zahodenie, a aj keď nejde vyslovene o kladnú postavu, držala som mu palce a tešila som sa na každú scénu s ním. Príbeh je pomerne jednoduchý, zameriava sa hlavne na vývoj vzťahov a na všemožné intrigy, ktoré zosnovala hlavná hrdinka. Bolo to originálne, zábavné, napínavé a veľmi svižné čítanie a už sa nesmierne teším na autorkinu ďalšiu tvorbu. Dúfam, že bude minimálne taká skvelá ako Tiene medzi nami. Toto je moja top knižka minulého roka a odporúčam ju všetkým milovníkom dobrej romantiky (ak aj nemusia fantasy).
Moje hodnotenie:
Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu ALBATROS MEDIA.

Žiadne komentáre