Zo zákulisia príbehov #9: Príbeh a hudba


Zrejme si každý z vás myslel, že sme s projektom skončili... takmer aj hej, ale napokon sme sa s Moon rozhodli, že by to bola škoda. Preto pokračujeme a tentoraz s trošku netradičnou témou, ktorou je hudba. Viacerým autorom totiž hudba pomáha k inšpirácii, lepšie sa im s ňou tvorí aj opravuje. Je to niečo, čo všetkých autorov spája, a my by sme rady prostredníctvom tohto februárového článku odhalili, čo pre vás hudba v spojení s písaním znamená naozaj.

Ako sa môžete zapojiť do projektu?
- mali by ste sa venovať písaniu a mať blog
- s Moon budeme rady, ak ako titulný obrázok použijete jeden z našich obrázkov
- stačí si skopírovať otázky a odpovedať na ne
- pridajte sa do linkovača, aby sme vedeli, ku komu máme zavítať a prečítať si jeho odpovede

Na čo je tento projekt dobrý?
Prostredníctvom neho vám chceme poskytnúť náhľad do "zákulisia" našich príbehov a dúfame, že rovnakú možnosť nám poskytnete aj vy. Podelíme sa s vami o skúsenosti, zaujímavosti a problémy v písaní, ale takisto položíme vám aj nám otázky, o ktorých by ste inak možno nerozmýšľali. Týmto by sme vám chceli pomôcť napredovať v písaní a takisto vám ukázať, že nie ste jediní, kto sa pasuje s podobnými strasťami alebo, naopak, sa raduje z podobných úspechov.
A, samozrejme, neminú vás ani nejaké tie drobné knižné odmeny. 

Príbeh a hudba

1. Počúvate pri písaní alebo počas vymýšľania nových nápadov hudbu?
Pri písaní počúvam hudbu skoro vždy. Najlepšie cez slúchadlá. Vtedy sa viem oveľa lepšie sústrediť. Tak trochu mi to pripadá, ako keby hudba podporovala moju kreativitu. No viem písať aj bez nej, s ňou sa mi však ľahšie ponorí do samotného príbehu. Hudbu počúvam občas aj pred spaním, keď si len ľahnem na posteľ, zavriem oči a snažím sa vymyslieť a spojiť jednotlivé scény. 

2. Aká pesnička vám hneď pripomenie váš príbeh a prečo?
Je to jednoznačne Florence and the Machine – Seven Devils. Pri tejto pesničke som si asi pred piatimi rokmi spojila dokopy záver druhej časti môjho príbehu a zároveň sa mi k nemu aj veľmi hodila kvôli temnej atmosfére, ktorú som vytvorila. 

3. Ktoré tri pesničky ste počas písania počúvali najčastejšie?
Florence and the Machine – Seven Devils – doteraz mi z nej naskakujú zimomriavky, počúvala som ju pri písaní záveru furt dookola. 

4. Ktorá pesnička sa vám spája s najsmutnejšou a s najšťastnejšou scénou z vášho príbehu a prečo?
S najsmutnejšou scénou sa mi spája Lana del Rey – Young and Beautiful, pretože je to veľmi pekná pesnička, ale zároveň aj veľmi smutná, ako keby upozorňovala na to, že život nie je večný, no láska napriek tomu pretrvá. Do tejto kategórie radím aj pesničku od Christiny Grimmie – Bet You Don't Curse God, ktorá má krásne slová a výborne sa mi pri nej písali smutné scény. 
Pri písaní veselších scén som často počúvala Uh Huh Her – Dreamer, Boy Epic – Scars a Ruelle – Until We Go Down z jednoduchého dôvodu. Mala som ich za sebou v zozname v mobile a prehrávala som si ich dookola. Nenapadá mi však žiadna pesnička, ktorá by sedela ku konkrétnej šťastnej scéne. 

5. Ktorá pesnička sa vám spája s jednou najromantickejšou a jednou najdobrodružnejšou scénou z vášho príbehu a prečo?
K jednej mojej romantickej scéne sedí Maty Noyes – Haunted. Pôsobí na mňa tak trochu melancholicky a tak mala vlastne pôsobiť aj scéna (keby som ju napokon nezmazala). 
K najdobrodružnejšej scéne sa mi najviac hodí Hidden Citizens – I Ran, pretože sa tam spieva „I couldn't get away, I couldn't get away“ a asi takto nejako to s postavami v danom momente vyzerá. 

6. Máte nejakú pesničku, ktorej text vás zasiahol až tak, že by ste úryvok z neho najradšej použili v knihe?
Už som ju raz spomínala vyššie (Natasha Blume - Journey), ale jej slová sa mi veľmi páčia. Možno kvôli tomu, že si moja hlavná hrdinka musí veľa preskákať, aby sa dostala domov, ale napokon je aj tak dôležitejšia jej cesta a nie to, kde skončí. 
When you commit to a path
I guess you were on your own
Follow your dreams to a place, a space, the grace that takes you home
You don't have to tell me once, or twice, wonder why we're here
We just gotta stop the flood, before we lose it all and drown from fear
But let me tell you, I'm ready to fly
I survived through rainstorms, sandstorms
I fought the war, now it's time to go home.

7. Ako by vyzeral váš playlist k príbehu?
Pozostával by zrejme z vyššie spomínaných pesničiek a mnohých ďalších, ale tak vybrala som len pár, lebo iba veľmi ťažko by sa mi robil zoznam toho, čo som počúvala pri písaní Kroniky za posledných sedem rokov. 

8. Počúvajú vaše postavy hudbu? Aký štýl majú najradšej?
Meggie počúva modernú hudbu a najradšej má Lanu del Rey. Štýl hudby, ktorý je populárny v Ametystovom lese, neviem dobre opísať, ale hudba a spev zohrávajú v prírodnom spoločenstve dôležitú úlohu.

9. Hrajú vaše hlavné postavy na nejaké hudobné nástroje? 
Nie. Iba Lia – Meggiena najlepšia kamarátka – vie hrať trochu na klavír, no to som v príbehu nespomínala, nikdy na to neprišla reč. 

10. Máte vo vašom svete nejaký špecifický hudobný nástroj? 
Mobil, ktorý prehráva hudbu, je pre prírodné spoločenstvo veľmi špecifický, keďže niečo také v živote nevideli, ale inak nie. Majú podobné orchestrové nástroje ako my a najčastejšie sa u nich používa harfa alebo klavír.

Otázky na skopírovanie:
1. Počúvate pri písaní alebo počas vymýšľania nových nápadov hudbu?
2. Aká pesnička vám hneď pripomenie váš príbeh a prečo?
3. Ktoré tri pesničky ste počas písania počúvali najčastejšie?
4. Ktorá pesnička sa vám spája s najsmutnejšou a s  najšťastnejšou scénou z vášho príbehu a prečo?
5. Ktorá pesnička sa vám spája s jednou najromantickejšou a jednou najdobrodružnejšou scénou z vášho príbehu a prečo?
6. Máte nejakú pesničku, ktorej text vás zasiahol až tak, že by ste úryvok z neho najradšej použili v knihe?
7. Ako by vyzeral váš playlist k príbehu?
8. Počúvajú vaše postavy hudbu? Aký štýl majú najradšej?
9. Hrajú vaše hlavné postavy na nejaké hudobné nástroje?
10. Máte vo vašom svete nejaký špecifický hudobný nástroj?





Žiadne komentáre