Zo života knihy - Záver + ukončenie súťaží

Náš projekt sa pomaly končí a prinášam vám aj posledný článok, kde nájdete výhercov súťaží. 




Súťaže:

1. súťaž - Čo ti vadí na príbehoch? 

Aly - Iba jeden rok

Hm, teraz rozmýšľam nad všetkými knihami čo sa mi nepáčili a hľadám nejaké ich spoločné body. Nemám rada, keď sa príliš skáče v deji, alebo keď sú všetky postavy iba čierno-biele. Alebo keď mi polovica strán príde, akoby autorka používala tlačidlá ctrl+v a ctrl+c. No určite by som ešte na niečo prišla, ale na to by som potrebovala konkrétne príbehy. :)

Catty - Ak ostaneš

Nelogickosť - to ma vie najviac naštvať, keď si autor myslí, že mu zhltnuť akúkoľvek blbosť.
Potom mi vadí aj umelé naťahovanie deja. A hlavne pri slovenských autorkách mi vadí jedna konkrétna vec: nevera v knihách. Väčšina týchto autoriek na stránkach svojich kníh odsudzuje mužov, ktorí podvádzajú, no keď je v ich knihe neverná žena - hlavná hrdinka, tak to ospravedlňujú a už je to podľa nich v poriadku. No fuj, neznášam to.

2. súťaž - Aké najčastejšie chyby robíš pri písaní?

Foxy - Upríska akadémia 4

Často opakujem slová a potom už ani neviem prísť na synonymum žiadne, máme málo slov v slovenčine! Tiež píšem niekedy neprimerane veĺa zámen a niekedy si nie som istá čiarkami. - To sa týka gramatiky. Inak v dejovej línii alebo ako to nazvať, tak napríklad ja nemám rada, že mi to celé príde jednoducho. Celý dej. Nemám inú dejovú líniu len jednu. A ešte aj v tej sa dakedy dokážem zamotať. A moja úplne najčastejšia chyba? Ani neviem či je to chyba, ale stále na niečo zabudnem a potom pol hodinu hľadám, čo a ako. Raz som napísala jednej postave blond vlasy a o kapitolu dalej bola hnedovláska :D

Dada - Stretla som ťa v Paríži

Na zbytočné podrobné opisy sa už snažím dávať pozor, ale tá vata bude ešte stále problematická. :D Keď človek buduje nejaký ten svoj svet, má viac-menej presnú predstavu, ako to v ňom chodí, funguje, vyzerá. A chce sa tým pochváliť aj čitateľovi. Niekedy je to zaujímavé, niekedy je to len zbytočná vata - treba nájsť rovnováhu.

3. súťaž - Čítaš príbehy od amatérskych autorov alebo sa k ich dielam staviaš skepticky, pretože nie sú vydané?

Lili Darknight - Keď utiecť, tak s tebou

Niekedy preferujem čítanie práve od amatérskych autorov. Pretože píšu tak, ako to cítia oni bez toho, aby im do toho vydavateľ kecal, alebo ich nútil napísať ďalší diel. Občas je to potom v tom príbehu cítiť. Ale na druhej strane, taký amatér... sa nemusí nikomu zodpovedať.

Viktória - Adonis v tričku 

Keď som bola mladšia, tak som zbožňovala skupinu One Directoion. Vtedy som sa k 'príbehom' o nich dostala na facebooku, no tie boli všetky o tom istom. A tak som začala hľadať niečo na webe. Vďaka tomu som sa dostala k skvelým blogom, ktoré mi poskytli úžasné príbehy. No mánia 1D skončila, ale s príbehmi som neskončila! :) No niesú len o 1D, ale samozrejme je oveľa viac príbehov klasických.. zväčša romány. :) Takže amatérskych autorov obdivujem, pretože sa nevzdali aj keď, ako bolo spomenuté, ich diela neboli vydané. S radosťou si ich prečítam, a tým im hádam zlepším náladu a dodám nádej. :)

4. súťaž – Čo si myslíte o slovenských autoroch vy? Čítate ich diela radi alebo sa im skôr vyhýbate?

Naty Little - Srdcová dáma

Pred rokom by som povedala, že sa im vyhýbam obrovským oblúkom. Teraz však dokážem povedať len jedno. Slovenskí autori nie sú zlí a netreba ich preto podceňovať. Mnoho z nás vie, že aj keď je kniha zahraničná, tak môže byť hrozná a presne to isté platí aj o slovenskej tvorbe. To, že je to slovenské, ešte neznamená, že je to zlé a nekvalitné. Mňa o tom presvedčila Marja Holecyová so svojou sériou Mariotovi dediči, ktorá sa zaradila medzi moje najobľúbenejšie. Odvtedy si viac všímam aj slovenskú scénu a myslím, že doteraz som prečítala pomerne dosť kníh od slovenských autorov. Takže nikoho netreba podceňovať, ak ste od neho nič nečítali.

5. súťaž

Kahlan - Chlapi na zbláznenie 

6. súťaž - Kto to povedal?

Michelle - Ritmatik

Správne odpovede:
1. „Myslíme si, že posledná pečať bude zlomená na Helloween,“ odpovedal namiesto Arthura Grayson. „V deň, kedy sa to všetko začalo...“ 
(Prvá strieborná kniha snov, Kerstin Gier)
2. „Vieš, keď dievčatá povedia, že chcú veľký kameň, nemyslia, rozumieš, doslova veľký kameň.“ 
(Nástroje smrteľníkov, Mesto kostí, Cassandra Clare)
3. „Ani si naňho nepomyslel,“ obvinila ho. „Nerozumieš, že podľa neho sa vysmievaš z toho, čo ho zabíja? Máš sa správať ako jeho brat.“ 
(Pekelné stroje, Mechanický princ, Cassandra Clare)
4. „Na znak vďačnosti ti ušetrím život. No neverím ti, Perseus. Nepáči sa mi, čo tvoj príchod znamená pre budúcnosť Olympu. Nechám ťa žiť len pre pokoj v rodine.“ 
(Percy Jackson, Rick Riordan)
5. „Ľudia sa ťa boja, Arty. Dievčatá sa ťa boja. Si pätnásťročný chlapec a nosíš oblek šitý na mieru, aj keď nejdeš na pohreb.“ 
(Artemis Fowl, Eoin Colfer)
6. „Nedovoľ, aby ťa môj výzor oklamal, Penryn. Nie som človek. Dcéry smrteľníkov sú pre anjelov zakázané.“ 
(Penryn a Koniec dní, Pád anjelov, Susan Ee)
7. „Chcem, aby si vedel, že prvý človek, ktorý ťa pobozká, ťa ľúbi. Dobre?“ 
(Charlieho malé tajomstvá, Stephen Chbosky)
8. „Pomohol si mne a Maxovi. To sú dva životy, Alex, a zachrániť dva životy znamená veľa. Nemáš si čo vyčítať.“ 
(Prežila som svet, Miroslava Varáčková)
9. „Včera večer som sa spýtala alethiomeru. Ale myslí si, že sme diabli. Bojí sa nás. Pravdepodobne ľutuje, že sa do toho zaplietla, no je v bezpečí.“ 
(Temné hmoty, Jantárový ďalekohľad, Philip Pullman)
10. „Lady Linette hovorí, že najdôležitejší zo všetkého je štýl; naše topánky sú rovnako dôležité ako myšlienky a v istých súvislostiach majú možno ešte väčšiu moc.“ 
(Etiketa a špionáž, Gail Carringer)

7. súťaž Obrázky: O akú knihu ide?

Frankkie - Moje sladké šestnáste storočie

Beťa - Hologram pre kráľa

Bonusové výhry

Barbora - Dáždnik pre Tamaru 

Andrea - Prvých sto 
(FB otázka pre vydavateľstvo Slovart)

Súťažiacich skontaktujeme aj mailom. 

Na záver by som sa chcela poďakovať vydavateľstvám za ich odpovede a taktiež za poskytnutie kníh do súťaží. Veľká vďaka patrí aj vám všetkým za komentáre a za veľa zaujímavých odpovedí. Bolo pre nás veľmi náročné niekoho vybrať. Dúfam, že sa vám projekt Zo života knihy páčil a zavítate ku mne a k Moon aj nabudúce. 

9 komentárov

  1. Úžasný projekt, veľa som sa dozvedela a ešte sa pri tom aj zabavila. Ďakujem za ten zážitok. :)
    A len tak medzi nami - ja som akože vážne niečo vyhrala? :-O

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Óóó, veľmi krásne ďakujem! <3 Za celý projekt aj za výhru! :)

    Dada / Trojveršie.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  3. super veľké ďakujem, dnešok je ešte o niečo krajší =D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Baby, neskutočne ste ma potešili tou výhrou :) fakt skvelý piatok :D Ďakujem :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Milujem túto súťaž ! :) Ďakujem baby! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Dakujem veľmi pekne!! :)) Veľmi ste ma potešili! Konečne zahnám knižnú krízu! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Aj ja by som sa chcela veľmi pekne poďakovať. Moc sa z toho teším. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Gratulujem výhercom.:) Celkovo to bol inak skvelý projekt.:)

    OdpovedaťOdstrániť