Kristen Ciccarelli | Posledný Namsara

Kristen Ciccarelli | Posledný namsara (Iskari #1) | 376 strán | CooBoo | Gooreads

Prvá veta: Asha vylákala draka príbehom. 

Knihy o drakoch veľmi nečítam. Vlastne ani neviem prečo, nikdy ma to neťahalo, ak nepočítam Eragona. Na knihe Posledný Namsara ma nesmierne upútala obálka. Bola to jedna z tých kníh, pri ktorých vám stačí pozrieť sa na ňu a viete, že ju chcete mať na poličke. Tento príbeh som si pridala do to-read listu skôr, ako som si prečítala anotáciu, a to už je čo povedať, lebo po katastrofe menom Selekcia si dávam naozaj dobrý pozor, čím sa nechám zlákať. 
Potešilo ma, keď som zistila, že Posledný Namsara vyjde i u nás. Na rozdiel od našich českých susedov nám dokonca vydavateľstvo ponechalo pôvodnú obálku, čo je veľké plus, pretože je nádherná.
Príbeh sa odohráva vo svete sužovanom drakmi. Hlavná hrdinka, princezná Asha, sa živí ich lovom, aby uchránila svoje kráľovstvo a zároveň odčinila to, čo napáchala v minulosti. Má taktiež zaujímavú schopnosť – rozpráva drakom príbehy, aby ich k sebe prilákala a mohla ich zabiť. Svojmu kráľovi nosí dračie trofeje a dúfa, že na ňu bude hrdý a že si tým vyslúži od ľudu odpustenie za svoje hriechy. Postaviť sa minulosti je však oveľa ťažšie, ako si Asha spočiatku myslela, obzvlášť vtedy, keď sa jej pohľad na život razom obráti hore nohami. 
Najväčšiu záhadu a zároveň výzvu pre mňa predstavoval pri čítaní svet, ktorý autorka vytvorila. Bol dobre premyslený, avšak mala som občas pocit, že sa s nami podelila o informácie, ktoré neboli potrebné pre príbeh, boli proste len... zaujímavé. Takže aj keď sa mi to čítalo dobre, kde-tu som sa zasekla, knihu na okamih odložila a potom som sa k nej znovu vrátila. Najviac ma miatli samotné príbehy, ktoré rozprávala Asha. Až tak ma nezaujali, takže čítať ich pomedzi kapitolami ma nebavilo, aj keď som si uvedomovala ich dôležitosť pre vývoj zápletky. 
Najviac ma na celom príbehu oslovili hlavné postavy. Asha mi bola sympatická. Vďaka nej som pokračovala v čítaní, bola som zvedavá, kam sa posunie jej charakter, ako sa zmení jej zmýšľanie a čo všetko ešte odhalí. Spočiatku na mňa nepôsobila ako vyslovene kladná hrdinka, aj preto si ma získala. Jej postava mi pripadala reálne a dobre spracovaná. Išlo o dievča, ktoré okresala zlá a krvavá minulosť – bolo z jej správania, uvažovania aj replík cítiť ťažobu a bolesť. Sledovať príbeh jej očami ma bavilo. 
Postava Torwina ma taktiež zaujala. Jeho životný príbeh sa úzko preplietal so životom hlavnej hrdinky. Ich spoločné scény som si nesmierne užívala a to, z akých odlišných svetov pochádzali, dotvorilo v knihe zaujímavý kontrast.
Môj názor na vedľajšie postavy je však už o niečo vlažnejší. Netuším prečo, no žiadna z nich ma nezaujala. Najsilnejšie pocity vo mne zanechal Jarek. Neboli to síce kladné dojmy, ale jeho postava bola dôveryhodne opísaná, zdal sa mi zapamätateľný, čo o ostatných povedať nemôžem. Napriek tomu, že u väčšiny postáv badať výrazný vývoj charakterov, pokiaľ si ich porovnáte na začiatku a na konci, nepadli mi do oka až tak, ako by som čakala. Čo je veľká škoda, ale hádam sa môj názor poupraví pri pokračovaniach. 
V knihe sa vystriedalo niekoľko pokojnejších pasáží s tými akčnejšími, čo vytváralo vhodnú dynamiku. Čitateľ chvíľu zadržiaval v napätí dych, ale autorka sa zľutovala a dovolila mu na pár stranách predýchať to, čo sa stalo. Knihu dopĺňa niekoľko veľkých zvratov – niektoré predvídateľné, niektoré nie, takže sklamaná som rozhodne nebola. 
Koniec mi pripadal dobrý, očakávala som niečo v tomto duchu. Naláka na pokračovanie, ale zároveň si netrháte vlasy z toho, že ho hneď musíte mať v ruke. Je to dobré, ak neradi čakáte na ďalšie diely, no ja sa neviem zbaviť pocitu, že touto knihou sa pre mňa príbeh uzavrel, som spokojná a keby som nevedela, že je to séria, ani mi nenapadne ohliadať sa po dvojke. 
Zhrnutie: Ak máte radi tajomstvá, drakov a silné, nezávislé hlavné hrdinky, rozhodne choďte do toho. Kniha Posledný Namsara je plná príbehov, ktoré si vás podmania rovnako ako drakov. Hlavnú hrdinku strašia démoni minulosti, odráža sa to na jej správaní i na jej myšlienkach. Jej charakter pôsobí autenticky, a preto si ma získala. Romantická línia je taktiež dobre zakomponovaná do príbehu. Neohúri, ale zároveň ani nesklame. Akčné scény sa striedajú s pokojnejšími a i keď som občas mala dojem, že opisy a vysvetlenia o svete by sa dali skrátiť, kniha sa čítala dobre. Čerešničkou na torte je krásna obálka. Kto by ju nechcel mal na poličke?
Moje hodnotenie:

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu ALBATROS MEDIA.

Žiadne komentáre