Colleen Hoover | Všetky tvoje prednosti

Colleen Hoover | Všetky tvoje prednosti | 320 strán | Lindeni | Goodreads

Prvá veta: Vrátnik sa na mňa ani neusmial.


Colleen Hooverová je jedna z mojich najobľúbenejších spisovateliek, aj preto som sa neskutočne potešila, keď sa vo vydavateľstve Lindeni rozhodli vydať jej novú knižku Všetky tvoje prednosti. Ešte dávnejšie som si čítala anotáciu, ktorá bola na môj vkus dosť záhadná, takže, samozrejme, hneď ma to upútalo a bola som si istá, že dostanem kvalitu. Veď ktorá kniha od Colleen sa nečíta dobre, nie?
Kniha sa aj naozaj dobre čítala. Strany mi odsýpali jedna radosť a ani som sa nenazdala, bola som na konci. Napriek rýchlemu čítaniu som však po dočítaní mala rozporuplné pocity. Dá sa nejaká kniha obdivovať a zároveň neznášať? Pretože mám pocit, že ja som to pri tejto dokázala. Moje objektívne ja videlo, že je dobre napísaná a že spracúva zaujímavú tému, do ktorej by sa neodvážil pustiť hocijaký autor. Ibaže moje subjektívne ja veľakrát krútilo hlavou a všetci predsa vieme, že recenzia, alebo v tomto prípade názory spísané na našich blogoch, nikdy nie sú len objektívne, pretože čitateľov predsa zaujímajú naše dojmy a nie komplexná analýza textu. 
Bolo pre mňa náročné zladiť do súvislého názoru môj subjektívny a objektívny pohľad, čo sa mi zatiaľ pri čítaní autorkiných diel nestalo a aj preto vnímam túto knihu ako najslabší článok jej tvorby. 
Dej sa zameriava na Quinn a Grahama, na nedokonalý pár s dokonalou láskou. Aspoň takto sa to píše na obálke. Manželský pár si je istý, že prekoná všetky nepriazne osudu až do chvíle, kým sa nerozpadne ich dokonalá predstava o založení rodiny. V tomto bode príbehu ich už nezväzuje ani tak vzájomná láska ako skôr sľuby z minulosti, ktoré im nedovoľujú vzdať boj o manželstvo. 
Smútok je ako pavučina. Zbadáte ho, až keď v nej uviaznete, a pokiaľ ju zo seba násilím nestrhnete, nikdy sa z nej nevyslobodíte. 
Bolo by to všetko pekné a srdcervúce... keby sa celý príbeh v skutočnosti netočil len okolo Quinn a toho, že nemôže mať deti. Táto hlavná postava mi brutálne nesadla. Bola mi taká nesympatická, až som občas musela zavrieť knihu a rozdýchať jej sebecké správanie. Nedokázala som sa absolútne stotožniť s jej dilemou, ale na druhej strane som chápala, že sa upínala na nádej, na svoj veľký sen, ktorý bol pre ňu zrazu nedosiahnuteľný, čo úplne narušilo harmóniu manželstva. Pre jej sebecké uprednostňovanie vlastného zármutku trpeli všetci okolo nej a najviac jej manžel Graham. 
Veľmi som sa čudovala, že to s ňou vydržal. Keby som chlap, dávno by som sa vykašľala na svoje manželské sľuby – nedokázala by som si predstaviť, že by mi takáto bolesť stála za to. Obálka totiž hovorí o tom, že ide o lásku medzi nedokonalými ľuďmi, ale pravda je taká, že Graham BOL dokonalý. No fakt. Na takéhoto úžasného, milujúceho, chápajúceho a normálneho chlapa som ešte v žiadnej knihe nenatrafila, čo spôsobilo, že som trochu spochybňovala, či vôbec môže niekto takýto existovať. Jeho dokonalosť ešte viac podčiarkovala môj názor na hlavnú hrdinku, ktorá okolo seba rozosievala zúfalstvo a žiaľ. 
Kniha sa, paradoxne, číta rýchlo, aj keď spracúva veľmi ťažkú tému – je náročná nielen pre autora, ale i pre čitateľa. Colleen je známa tým, že sa zameriava na zložité témy a podáva ich svojským a citlivým spôsobom. No v tomto prípade na mňa príbeh a jeho celé posolstvo dopadlo s takou ťažobou, až som mala problém rozchodiť to. Text bol doplnený pekným a hlbokými myšlienkami, ibaže ani tie ma nevytrhli z depresie a nespríjemnili pochmúrnu atmosféru príbehu. 
Je zvláštne, že keď je človek s niekým šťastný a cíti k nemu obrovskú lásku, prebúdza sa v ňom i strach, ktorý nikdy predtým nepocítil. Strach, že môže toho druhého stratiť. 
Táto kniha zo mňa vysala trochu šťastia a zároveň ma prinútila zamýšľať sa nad niečím, čo nie je práve moja šálka kávy. Nesúhlasím s tým, ako sa Quinn postavila svojim démonom a nikdy ani nebudem, ale to je v prvom rade tým, že náš pohľad na život sa rozišiel hneď na začiatku. A to, že s niekým nesúhlasíte, neznamená, že jeho vnímanie je nesprávne. Je len proste iné a nedokázala som sa s ním stotožniť, čo spôsobilo, že kniha pre mňa v konečnom dôsledku nebola až takým veľdielom ako autorkine ostatné knihy. 
Ale som rada, že som si ju prečítala a zabŕdla do tematiky o rodine a deťoch. Bola to zaujímavá skúsenosť a som si istá, že mnohých fanúšikov CoHo si získa. Vidno, že stále má úžasné a nové nápady na spracovanie, že stále má čo čitateľom povedať a už sa veľmi teším na jej ďalšiu knižku. 
Zhrnutie: Z tejto knihy som mala rozporuplné pocity. Na jednej strane som ocenila, ako dobre a rýchlo sa čítala, na druhej strane mi absolútne nesadla hlavná hrdinka a jej pohľad na život, čo však neznamená, že to nebude po chuti inému čitateľovi. Stále je to totiž Colleen, ktorá píše úžasne a pútavo a spracúva ťažké témy svojským spôsobom. Vďaka nej som čítala o veciach, ktoré by som v iných knihách zďaleka obišla. Stále nám má čo ponúknuť.
Moje hodnotenie:
Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu ALBATROS MEDIA.

1 komentár

  1. Ak potrebujete korenie váš vzťah s viac lásky a romantiky ho kontaktovať prostredníctvom e-mailovú adresu: aoba5019@gmail.com a volať alebo WhatsApp na + 27740386124. Jedným z najlepších rozhodnutí, ktoré som kedy robil bol kontaktovať Dr Adeleke, aby mi pomohol dostať môj milenec späť, bol som život naplnený šťastím potom, čo som kontaktoval Dr Adeleke, pretože on nie len priviesť môj milenec späť ku mne tiež urobil našu lásku k sebe viac unikátne a vynikajúce.

    OdpovedaťOdstrániť