Kerstin Gierová | Zámok v oblakoch

Kerstin Gierová | Zámok v oblakoch | 352 strán | CooBoo | Goodreads

Prvá veta: Stála som úplne vyčerpaná v snehu, zatiaľ čo z plesovej sály k nám s vetrom prenikali vzdialené tóny viol. 

Séria Drahokamy od Kerstin Gierovej sa radí medzi moje najobľúbenejšie, takže knihy Zámok v oblakoch som sa nevedela dočkať. Anotácia sľubovala príbeh plný záhadných dobrodružstiev odohrávajúcich sa v hoteli Oblačný zámok. Netušila som, čo mám od knihy čakať, dúfala som však, že sa opäť raz stretnem s autorkiným typickým humorom, ktorý sa jednoducho nedá nezbožňovať a vďaka nemu si jej príbehy získali nejedno knihomoľské srdce.
Hlavnou hrdinkou je mladá baba Fanny, ktorá pracuje v Oblačnom zámku. Je večne zvedavá, na všetko striehne, ale je aj precízna, pokiaľ ide o prácu. Zámok a jeho hostia si totiž vyžadujú dvadsaťštyrihodinovú starostlivosť. Mala som pocit, že táto mierne šibnutá hrdinka sem presne zapadla. Napriek tomu, že si nespravila ani maturitu, sa zdalo, že vedela, kde má v živote miesto, čo je náramne super, pretože väčšina mladých netuší, čo bude robiť ani po skončení vysokej. 
A čo by to bolo za knihu od Kerstin, keby sa tu neobjavilo zopár chalanov, nad ktorými by mohli čitateľky slintať? Tu sa našli hneď dvaja – Ben a Tristan –, ale ja som si viac obľúbila toho prvého napriek tomu, že ten druhý bol záhadnejší a akčnejší (jeho koníčkom bolo lozenie po fasádach). Na prvý pohľad sa zdalo, že sa tu črtá milostný trojuholník, ktorého som sa dosť obávala, no zbytočne. Tristan bol síce sympatický a záhadný hosť, ktorý rád flirtoval, ale aj tak mi to pripadalo, že Fanny skôr lákalo odhaliť jeho tajomstvá, než sa po ňom vrhnúť, a ich interakcia bola naozaj zábavná s kopou super hlášok. Občas mi prišli mierne pritiahnuté za vlasy, no predsa to dotváralo celú atmosféru a aj vďaka tomu som si príbeh náramne užila.
Kniha má veľké množstvo postáv, ktoré sa na vás na začiatku zosypú ako lavína. Pár strán som mala problém zorientovať sa a vžiť sa do príbehu. Každá bola iná, zaujímavá a svojím spôsobom záhadná. Postupne som s Fanny nahliadla za oponu životov zlodejov či boháčov, ale aj personálu. Každý mal nejaký príbeh, ktorý stál za to. Napriek tomu, že knižka nie je preplnená akciou, strany mi ubúdali prekvapivo rýchlo. Dejová línia je pomerne jednoduchá a predvídateľná, to mi však vôbec neprekážalo, pretože aj tak som dostala v tejto na prvý pohľad nevinnej knižke skvelé zážitky a spoznala super postavy. Okrem Fanny a Bena som si veľmi obľúbila monsieura Rochera a Amy. 
Pokiaľ ide o romantickú dejovú líniu, v príbehu nebola na prvom mieste, takže ak hľadáte niečo vyslovene sladké, tu to nedostanete. Romantika sem bola vkusne zakomponovaná, vzťah medzi postavami sa mi zdal milučký a nekomplikovaný. 
Kniha Zámok v oblakoch je príjemnou oddychovkou, ktorú zmáknete za dve poobedia. Pokiaľ sa vám nechce príliš rozmýšľať a hľadáte niečo vtipné a trochu trafené, toto je presne pre vás. Priam z toho sála typický autorkin štýl, ale zároveň ide o niečo nové, čo do jej tvorby vnáša sviežosť. Knihu by som rozhodne odporúčala aj fanúšikom nefantasy príbehov, pretože táto bláznivá jazda sa rozhodne vyplatí. 
Zhrnutie: Fanny je zábavná a nesmierne zvedavá hrdinka, vďaka ktorej môžu čitatelia bližšie zistiť, ako funguje práca v hoteli. Zároveň sa oboznámia s viacerými životnými príbehmi, ktoré spája dokopy jedno – Zámok v oblakoch. Kniha si vás získa svojím humorom a zaujímavou, aj keď relatívne jednoduchou dejovou líniou. Ani si to neuvedomíte a postavy sa vám dostanú pod kožu. Myslím si, že budú spokojné aj romantické duše. Romantika tu síce nie je na prvom mieste, ale autorka pre ňu našla miesto a je podaná skvelo. Ak ste fanúšikovia Kerstin Gierovej, neváhajte a pustite sa do tejto knihy. Pokiaľ ste od nej nič nečítali, som si istá, že vás tento príbeh presvedčí o kúpe jej ďalších kníh.
Moje hodnotenie:
Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu ALBATROS MEDIA


2 komentáre

  1. Tak ja moc romantické knihy nemám rada takým sa vyhýbam na míle kroky, lebo v tom akoby som vedela skôr, že čo sa stane a potom vlastne viem aj koniec knihy takže presne takéto podobné knihy potrebujem ja :)

    OdpovedaťOdstrániť