V znamení ametystu - tematické fotky

V poslednej dobe sa s novými knihami akoby vrece roztrhlo. Taktiež som si všimla, že základom propagácie viacerých autorov je vytvorenie knižného traileru. Ak sa však mám priznať, ja ich skoro vôbec nepozerám. Väčšina z nich je len kombináciou zlepených obrázkov z fotobanky a nejakých citátov z knižky. Nebaví ma pozerať sa na niečo také minútu alebo dve.
Mňa to vždy ťahalo k fotkám. Aj preto som si povedala, že by som si radšej chcela ku knihe nafotiť promo. Netušila som, či sa tento nápad ujme, či to vôbec niekoho zaujme. A už vonkoncom som si nevedela predstaviť, ako odfotiť niečo, čo by vystihovalo môj fantasy svet.
Na to však mám úžasnú Michelle, ktorá sa objaví ako Supergril vždy, keď ju treba. Takže ja možno v realite ani v Photoshope zázraky robiť neviem, ale ona rozhodne áno a veľmi mi pri tvorbe týchto tematických fotiek pomohla, za čo jej nesmierne ďakujem.
Kde začať?
Nemala som miesto. Nemala som žiadne rekvizity. Nemala som dokonca ani ľudí a už párkrát som zistila, že keď mám fotiť samu seba, človek sa poriadne nabehá a nikdy to nedopadne tak, ako si naplánoval.
Ako prvé som sa rozhodla hľadať vhodné miesto. Keďže sa môj príbeh odohráva v lese, tak som si naivne myslela, že však nájsť u nás ideálne miesto so stromami nebude také náročné. Ako som sa mýlila! S priateľom sme pochodili niekoľko oblastí. Prebíjali sme sa húštinami hlbšie do niekoľkých lesov a dokonca sme natrafili aj na lesnú škôlku. No nič z toho mi vyslovene nepadlo do oka, aj keď som sa pozerala cez objektív.
Keď už som si myslela, že z toho nič nebude, že sa predsa len s niečím musím uspokojiť, natrafili sme na jedno miesto, ktoré ma očarilo hneď, ako som ho uvidela. Bolo na dostatočne prístupnom mieste, takže by som nemala problém ani s rozkladaním techniky. 
Ďalšia vec súvisela s vecami a ľuďmi na fotenie. V prvom rade som potrebovala blondiakov a červenovlásku. Predpokladala som, že ak si objednám parochne, budú vyzerať hrozne, ale predsa len som to skúsila a vyplatilo sa. Samozrejme, že do príbehu som si musela vymyslieť kopu sprostostí, ako napríklad národ blondiakov (prečo som z nich nespravila hnedovlasých? Tých by sa mi zháňalo jednoduchšie). Ale tak čo už. Záleží na tom dosť veľa detailov a kvôli foteniu sa mi to prepisovať rozhodne nechcelo, tak som to musela dať nejako dokopy.
Aby toho nebolo málo, vymyslela som si nielenže národ blondiakov, ale aj národ blondiakov so zákonom o obliekaní. Takže som potrebovala dlhé šaty. Kde ich zohnať? Hneď som zavítala do babkiných skríň a niečo sa predsa len našlo. Okrem toho hlavná hrdinka pochádza z nášho sveta, takže s tým som problém nemala.
Kamoška Aďka zase prispela širokým výberom ďalších drobností. Priniesla lampáš, ametysty, dýku, ďalšie šaty, ešte jednu parochňu. Dokonca mi núkala aj meč, ktorý sme momentálne nepotrebovali. U nich doma majú zrejme taký menší bazár, špeciálne s vecami, ktoré pasujú k môjmu príbehu. No nie je to super?
Najhoršie je to však s časom. Vôbec som nečakala, že fotenie zaberie toľko času, kvôli čomu sme nestíhali urobiť až tak veľa fotiek, lebo sa rýchlo stmievalo a komárov pribúdalo. Celé fotenie nebolo vôbec jednoduché zorganizovať tak, aby to každému vyhovovalo. Jedna moja kamarátka na poslednú chvíľu nemohla prísť, našťastie bola voľná priateľova sestra a tá nám pomohla.
Napokon som veľmi spokojná s tým, ako to vypálilo. Fotky sa vydarili oveľa lepšie, ako som dúfala. Hádam zaujmú aj vás.
P.S. Ten mobil mám vo vrecku schválne, nezabudla som ho tam.








Ako sa vám páčia fotky? Čo si myslíte o nápade tematických promo fotiek namiesto knižných trailerov?

Viac info o V znamení ametystu nájdete na mojej novej FB stránke alebo na Goodreads (kde si môžete prečítať tiež hodnotenia čitateľov). 
Ak by vás zaujímalo, ako sa mi konečne podarilo osloviť vydavateľstvo, článok nájdete TU.



24 komentárov

  1. čistá dokonalosť ♥ od nápadu cez priestory až po finálnu verziu ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Fotky sú úžasné. Ja sa tiež dlhšie pohravam s myšlienkou nafotiť nejaké fotecky k môjmu románu, no u mňa to bude asi väčší problém s postavami. Ale tak mi treba keď som si navymyslala, tak s oblečením by som nemala šancu. Príbeh sa odohráva mimo toho ešte v troch časových rovinách takže okrem prítomnosti by som asi mala dosť problém.
    Ale ja resp. Môj chlap určite na niečo príde i keď to možno nebude dokonale.
    Mne chýba taká kamoška ktorá by mala doma rekvizity 😁.
    Každopádne to máš výborné, teším sa na knihu 😋

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)
      A hádam sa ti niečo podarí nafotiť. Je to zábava. Makačka, ale aj zábava. :D :D A zase vždy je to ťažké. Ani ja som si nevedela predstaviť, že čo by som mohla odfotiť, ale však o to ide. Človek musí byť kreatívny a hádam mu niečo napadne.

      Odstrániť
  3. Krásně jste to vymysleli! Myslím, že je to super způsob propagace. A upřímně musím říct, že na mě to fakt funguje, protože si říkám jo, tu knížku si chci přečíst, abych zjistila, co se za těmi fotkami skrývá. :)
    A přemýšlela jsem, jak to bude s obálkou? Bude se vyrábět nová, nebo se použije už ta vytvořená? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vážne? Tak to som veľmi rada, že na teba zabrali, veľmi sa teším. keď mňa tie knižné trailery nebavia a fotenie ma vždy lákalo viac.

      Ja veľmi dúfam, že mi zostane pôvodná. Kamarátka Michelle mi vytvorila aj mapu do knihy, ktorá v nej určite bude a ešte ju aj upravovala, takže dizajnovo by to všetko podľa mňa ladilo s obálkami. Ale ešte je priskoro na to, aby vydavateľstvo riešilo aj túto časť knihy, teraz toho majú veľa. Rukopis je akurát u editora, ja si to potom ešte musím prejsť... Tak sa uvidí, čo bude ďalej :)

      Odstrániť
  4. Fotky jsou moc krásné. :) Přidávám se k ostatním, i na mě působí magicky a přímo lákají ke čtení... :))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Nádherné fotky, to se opravdu moc povedlo :) Už se těším, až kniha vyjde :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Už som videla fotky na FB a sú krásne, hneď ma zaujali a myslím, že je to výborný nápad na promo, uričte lepšie než nejaký trailer (ako si sama napísala ak by to boli iba fotky knihy a citáty). Veľmi sa mi páči atmosféra a detaily ako lampáš a dýka. Najviac mi učarovala štvrtá fotka :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej, dávala som ich najprv na FB, ale chcela som napísať aj taký kratší článok. Ono sa to nezdá, ale je s tým fotením kopu roboty. Nečakala som, že to bude až také ťažké. Keď som si to predstavovala, v mojej hlave to vyzeralo jednoduchšie. :D
      Snažila som sa čo najviac priblížiť atmosfére z knihy a myslím, že sa mi to aj podarilo. Otázne je, či v tých fotkách vidia môj príbeh aj ostatní. Ale to sa dozvie, až keď bude kniha na svete.
      Vďaka! :)

      Odstrániť
  7. úplne nádherné fotky. krásne upravené, aj naaranžované. lepšie ako video určite, takto si toho vieme viac predstaviť 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Trošku od veci, ale prvé, čo mi napadlo pri tej červenej hrive, bol seriál Shadowhunters, nemôžem si pomôcť! :D
    Keďže fotenie patrí k mojim obľúbených činnostiam, za nápad určite dávam palec hore, fotky sú veľmi pekné, s atmosférou :-) tá štvrtá a piata sa mi asi páčia najviac :-). Pri tom traileri mi ale napadlo, ono sa to dá vytvoriť aj s použitím týchto tvojich vlastných fotkiek..a kebyže sú z toho istého miesta aj nejaké kratučké videá - také nočné, prípadne že niečo do toho niekto povie za postavu, alebo zaznie nejaké identická zvučka pre príbeh...mohlo by to byť tiež celkom zaujímavé :-) len samozrejme bolo by s tým ešte viac práce. Verím, že aj toto dalo zabrať, ale určite sa to oplatilo :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Shadowhunters? :D Však Clary má skôr oranžové vlasy, toto je brutál červená parochňa. :D :D

      A inak ďakujem. Ten trailer by sa ozaj dal vytvoriť a ten tvoj návrh znie zaujímavo aj celkom jednoducho, ale verím, že by to také jednoduché nebolo a mne by sa to určite nepodarilo, lebo na natáčanie som antitalent. V živote som nič poriadne nenatočila okrem krátkych videí do telefónu. :D Toto nie je práve moja parketa. :D

      Odstrániť
    2. Mňa také niečo náhodou láka, čiže by som sa na to natáčanie kľudne podujala :D Ale žiaľ som aktuálne mimo Slovenska... Ak by si ale mala niekedy v budúcnosti záujem vytvoriť video-trailer, daj mi vedieť, som celkovo zvedavá na príbeh a určite sa s tým bude dať pracovať :-)

      Odstrániť
    3. Vážne? Ty vieš natáčať videá? Tak to je super :D
      Ale inak ja som to natáčanie nikdy ani len neskúšala, lebo aj trailery, čo som videla, mi vždy prišli také amatérske a netuším, ako to spraviť, aby to nevyzeralo NEamatérsky :D

      Odstrániť
    4. Ajaaj, nie, určite nie, o profesionalisme som nič nenapísala :D Len že by som mala záujem niečo také skúsiť vytvoriť. Ako by to už dopadlo, to neviem povedať, na 90 % by to bol len ďalší amatérsky výtvor z mnohých. Avšak viac ľudí, viac nápadov a keď sa tomu venuje dostatok času, ten pokus by za to možno stál :-) Ale to je fakt len nápad do budúcnosti, ak tak...

      Odstrániť
  9. Podľa mňa sú tie fotky super. <333 Veľmi sami páčia a keď som videla prvú fotku, ani som si nevšimla, že to boli parochne. Všetko to vyzeralo prirodzene a ja si rozhodne viem predstaviť aj nejaký trailer, korý by naznačoval, rovnako ako fotky, vbeh do lesa, k tomu tajomná hudba, nejaké titulky... yep, jednoznačne by to chcelo trailer, keď som videla tieto fotky. :D Tá, kde všetky beháte je skvelá a ako video v tme by to bolo super.
    Miesto si našla tiež skvelé, je to síce les, ale spoločne s efektíkmi fakt pôsobí magicky. <3
    Už teraz sa neviem dočkať, kedy si prečítam príbeh.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. :)

      A ten trailer, eh :D no to by sa musel objaviť veľmi zručný kameraman, ktorý by to dal všetko dokopy. Čo sa podľa mňa v najbližšej dobe určite nestane, takže zatiaľ ostanú len fotky. :D

      Odstrániť
  10. Tento fotošút bola tá najzábavnejšia vec, akú som v poslednej dobe absolvovala :DD Vďaka za pozvanie a za srandu. (Aj nabudúce!) :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to som rada, že si sa zabavila, ale bola to fakt sranda, len škoda, že nebolo viac času a menej komárov. :D :D
      Musíme si to niekedy zopakovať.
      Možno pri tvojej knihe :D

      Odstrániť