Púšť trochu inak

Alwyn Hamilton | Poušť v plamenech | 288 strán | CooBoo | Goodreads | Martinus | Gorila

Nie som veľký fanúšik westernov, pištoľníkov a púští. Hlavne pokiaľ ide o filmy, tie ma nikdy nebavili. Ale žiadnu podobnú knihu, ako je táto, som zatiaľ nečítala, tak som sa rozhodla dať tomu šancu. Spravila som dobre, pretože príbeh ma úplne pohltil. Autorka opisovala svet veľmi pútavo a živo, charaktery postáv mi boli sympatické a ani raz som sa pri čítaní nenudila. V období, keď máte problém do hocičoho sa začítať, je podobná kniha veľmi príjemným osviežením.
Amání je naozaj silná a svojská hlavná hrdinka. Išla si vytrvalo za svojím, chcela uniknúť pred starým životom, a to sa jej aj podarilo za pomoci záhadného cudzinca Jina. Chémia medzi týmito dvomi postavami bola už od začiatku veľmi dobrá a bavili ma všetky ich spoločné scény. 
Celý dej obohacovala dávka akcie a zaujímavého dobrodružstva. Príbeh spracúva rebéliu proti systému trochu iným spôsobom, na aký som zvyknutá. 
Jediné, čo by som pri čítaní uvítala, by bol hlbší pohľad do života rebelov, viac scén s nimi. Príbeh by to však asi zbytočne spomalilo, čo autorka nechcela. Nijako nenarušila plynulosť deja, stránky mi ubúdali takmer samy. 
Vedľajšie postavy si ma tiež získali, no takisto sa mi zdalo, že by si zaslúžili viac priestoru na prejavenie sa. Chápem však, že toto bol ešte iba taký úvod do celej série a autorka sa bude každému venovať viac v pokračovaní, na ktoré sa už teším. 
História, legendy a celková zápletka sa mi zdala originálna, vidno, že autorka to má výborné premyslené. Po prvýkrát som nemala problém s púštnou krajinou práve kvôli spôsobu, akým bola opísaná. 
Príbeh sa dokonca v mnohých prípadoch nedal ani predvídať, čo ma taktiež potešilo. Čítala som o to rýchlejšie, keďže v hlave sa mi vytvárali rôzne teórie, ktoré mi nasledujúce kapitoly vzápätí vyvrátili. 
Najviac si ma však získali záverečné strany knihy. Konečná akcia bola dych berúca, pri čítaní som takmer ani nežmurkala a všetko sa to skončilo skôr, ako som na to bola pripravená.
Tahle revoluce se jednou stane legendou. Byl to ten druh příběhu, který začínal daleko přede mnou a pokračoval do dáli, kam jsem ani nedohlédla. Ten druh příběhu, který se bude vyprávět znovu a znovu, aby vysvětlil, proč se potom, co tahle hrstka lidí žila a bojovala a zvítězila nebo zemrěla, svět navždy změnil.

Prečo by ste si knihu mali prečítať? 
Hlavné postavy si vás rýchlo získajú a budete sa tešiť na každú scénu s nimi. 
Bežná zápletka je obohatená o veľa originálnych prvkov. 
Vedľajšie postavy si obľúbite aj napriek tomu, že sa tak neprejavili. 
Dej plynie takmer sám. 
Dostanete veľa akcie. 
Záverečné scény stoja za to! 

Čo by mohlo byť lepšie? 
Vedľajšie postavy mohli dostať viac priestoru, no verím, že to autorka zlepší v pokračovaní, ktorého sa už neviem dočkať.
Moje hodnotenie:
Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu ALBATROS MEDIA

7 komentárov

  1. Moc pěkná recenze :) Knihu jsem nedávno přečetla a také se mi líbila :) Těším se na další díl :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zajímavá recenze, nad knihou jsem uvažovala, ale nakonec jsem ji odložila na později... :)) možná se k ní ale po tvé recenzi vrátím... :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite odporúčam, za ten akčný koniec to fakt stojí. :D

      Odstrániť
  3. Táto kniha ma dostala a som veľmi rada, že sa páčila aj tebe. Som fakt zvedavá, čo povieš na pokračovanie. Mňa doslova posadilo na zadok. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Uf, ani nehovor, som na to veľmi zvedavá, ale nechcela som sa do toho púšťať v angličtine, keď už mám české vydanie. Chcem počkať naň :D :D

      Odstrániť
  4. ešte som nečítala a nepoznám... ale zneje to super a určite sa do nej s chuťou pustím! :).

    KEJMY ♥.

    OdpovedaťOdstrániť