Shut out (Reviews #3)

Autor: Kody Keplinger
Názov knihy: Shut out
Rok vydania: 2011

O čo ide: Na Hamiltonskej strednej sa neustále vyskytujú spory medzi hráčmi amerického futbalu a európskeho futbalu. Lisse je z toho zle. Jej priateľ Randy - obranca v americkom futbalovom tíme - sa na ňu nie raz vykašľal kvôli hádkam s hráčmi európskeho futbalového tímu. Lissa stratí trpezlivosť vo chvíli, keď je ich auto ohádzané vajíčkami, zatiaľ čo si oni vo vnútri užívajú. Má plné zuby bojovania so spotenými chalanmi o pozornosť jej frajera, a preto sa rozhodne niečo s tým urobiť. Ona a frajerky ostatných hráčov z futbalových tímov sa rozhodnú  pre rázny krok a to: Zdržia sa sexu, až kým spory medzi tímami neskončía.
Rivalita tímov sa však zvrhne na rivalitu medzi dievčatami a chlapcami.
To však nie je všetko. Čo by Lissa nikdy nečakala - napätie medzi ňou a vodcom hráčov európskeho futbalu, Cashom, narastá.

Môj názor:  Kody má fascinujúcu schopnosť spraviť z obyčajných príbehov, na ktoré sa môžeme denno-denne pozerať v telke, niečo jedinečné. Kniha Shut Out ma síce neuchvátila tak ako Midsummer´s nightmare alebo The DUFF, rozhodne však mala niekoľko pozoruhodných postáv a čítanie som si užila. Vždy je príjemné oddýchnuť si od upírov a nadprirodzeného sveta - v tomto prípade sa mi to rozhodne podarilo.
Lissa sa mi pozdávala len zo začiatku, tak trochu mi pripomínala mňa tým, ako všetko organizovala. Za maskou dokonalosti, ktorú sa snažila udržať kvôli rodine, sa však skrývalo vystrašené dievčatko. Ak niečo nešlo podľa jej plánov, dostala strach a zdrhla kade ľahšie. Hlavne v posledných  kapitolách knihy ma táto jej vlastnosť nehorázne štvala, ešte som hádam takúto naivnú hrdinku (okrem Katy z knihy Obsidian) nevidela. Každému bolo jasné, že je do nej Cash zbláznený po uši, a ona si aj tak myslela, že ju len využíva. Napätie medzi nimi sa vyhrocovalo, čo sa mi rozhodne páčilo, ale koľkokrát sa stretli, toľkokrát sa vyhli normálnemu rozhovoru. Mala som pocit, že celá kniha je len o tom, kedy si konečne vyjasnia, prečo jej Cash po tom ich letnom "zblížovaní sa" nezavolal.

Na rozdiel od Lissy, Chloe, jej kamarátka, bola jedna z mojich obľúbených postáv. Tie jej hlášky nemali chybu a spôsob, akým sa stavala k životu a k sexu, ma tak trochu donútil zamyslieť sa nad dnešnou situáciou.
Väčšina dievčat, ktoré poznám, si nerobí starosti so zdieľaním intímností s ostatnými ľuďmi. Podľa mňa je v pohode zveriť sa dobrým kamarátkam, poradiť si, prípadne sa posťažovať, na to predsa priateľov máme, ale rozkrikovať po krčme, kto sa s kým vyspal na poli alebo v aute pri ceste, je trochu prehnané. Myslím, že každý normálny človek, by mal vedieť, kedy dosť, lebo je mnoho takých dievčat, ktoré pri zmienke o sexe sčervenajú ako papriky.
A dostať niekoho do podobnej situácie radím medzi tie najnepríjemnejšie.
Ale späť k Chloe: Páčilo sa mi, ako krotila Lissu a vychádzala s ňou aj napriek tomu, aké boli odlišné.

Potom je tu Cash (Oh, sweet Cash!). Rozhodne sa mi už od začiatku pozdával viac ako Randy. Bol to ten typ dobrého chlapčeka, ktorý si podmaní mnoho ženských sŕdc, ale nevyužíva svoj prirodzený šarm a príťažlivé úsmevy na zvádzanie (Lissa sa nepočíta). Od začiatku bolo jasné, že tu chce byť len pre ňu a ak nemohol byť s ňou, radšej sa randeniu vyhol. Byť Lissou, po tej letnej noci by som sa vôbec nestarala o to, že mi nezavolal. Ja by som mu vyvolávala toľko, že by nakoniec musel zdvihnúť telefón. No... keby to Lissa urobila, asi by som nemala čo čítať.

Randy: Treba sa k nemu vôbec vyjadrovať? Na druhej strane knihy ma začal poriadne vytáčať a tá jeho sebeckosť ma naštvala. Fakt sa v niektorých momentoch zdalo, že si rivalitu medzi tímami užíva a na Lisse mu vôbec nezáleží.

V knihe sa mi veľmi páčilo, ako autorka opísala priateľstvá medzi jednotlivými dievčatami, ktoré sa kvôli jednej veci spojili a pevne si stáli za tým. V živote treba veľmi často zaujať tvrdý postoj, väčšina ťažkostí sa totiž sama nevyrieši, aj keby sme veľmi chceli.
A je lepšie veci riešiť, kým sa ešte riešiť dajú. Často si človek uvedomí, že sa niečo deje, až keď je neskoro.