Meagan Spooner | Na lovu

Meagan Spooner | Na lovu |  The Hunted | 330 strán | CooBoo | Goodreads | Gorila | Martinus

Prvá veta: Vždycky vycítíme, že přichází změna. 

Od Meagan Spooner som mala možnosť prečítať si knižku Vtáčí spev, ktorá si ma hneď získala. Nešlo o príbeh, ktorý by sa mi vyslovene vryl do pamäti, ale spomínam si, že autorka v ňom vytvorila neuveriteľnú atmosféru a páčilo sa mi, ako ma pohltila. Preto som si bola istá, že aj príbeh Na lovu ma zaujme. 
A ešte k tomu ide o re-telling Krásky a zvieraťa. Bola som veľmi zvedavá, ako si s tým autorka poradí. 
Najskôr však musím vyzdvihnúť nádherné spracovanie knihy. Tá obálka je jednoducho... dokonalá. Videla som ju na fotkách, no naživo je oveľa, oveľa krajšia a ani vnútorné grafické spracovanie za obálkou nezaostáva. Presne pasuje k príbehu a k celkovej atmosfére v ňom.
Knižka je o Jeve, Kráske, ktorá vždy milovala lov a uprednostňovala ho pred možnosťou stať sa dámou. Keď ich rodina prišla o majetok, Jeva oveľa jednoduchšie znášala to, že sa presťahovali do ich starej chalúpky v lese, kde musela opäť loviť, aby prežili. Onedlho však v tajomnom lese niečo zabilo Jevinho otca a ona sa rozhodla, že vraha vypátra a otcovu smrť pomstí... 
Toto spracovanie známej rozprávky nie je príbehom o láske a o vnútornej kráse, ale v prvom rade je o túžbe. O túžbe po niečom viac, po lepšom živote. O neustálom hľadaní samého seba, o chcení. Čakala som presladenú romantiku, ale dostala som hlboký príbeh zameraný na to, čo všetko sú ľudia ochotní spraviť pre túžbu. 
Istým spôsobom je pre mňa trochu zvláštne čítať fantasy knihu, ktorá nemá pokračovanie. Akosi som si už zvykla, že budem mať možnosť sledovať podrobný vývoj deja a charakterov postáv aspoň v troch knihách. Takže tu mi bolo trochu ľúto, že sa príbeh tak rýchlo skončil. ALE! Bolo to aj príjemné osvieženie, konečne predsa nemusím netrpezlivo čakať na pokračovanie.
Aj napriek tomu, že je knižka iba jedna a že ide o re-telling, autorke sa podarilo vytvoriť silné a zaujímavé postavy a s očakávaním som sledovala, akým smerom sa poberú. Interakcia dvoch hlavných postáv dodávala knihe napätie a bavilo ma čítať o tom, ako si k sebe postupne nachádzajú cestu aj napriek okolnostiam. Tú úžasnú tajomnú a rozprávkovú atmosféru však majú na svedomí hlavne krásne opisy prostredia či pocitov postáv. Niekde boli možno pridlhé, no väčšinou tam boli tak akurát na dôverné zachytenie všetkého, čo som si ako čitateľ chcela predstaviť. Vôbec nebrzdili vývoj deja, ako to občas býva v knihách. Sem presne zapadali - opisy sú rozhodne autorkinou silnou stránkou. 
Trošku ma však sklamala predvídateľnosť. Väčšinou som tušila, ako niektoré veci dopadnú, kam smerujú... Takže moment prekvapenia ma úplne obišiel a nie som si istá ani záverečným vyvrcholením. Možno som čakala niečo viac, ani sama neviem... Viem však, že ten koniec dával zmysel. Keď sa tak spätne pozriem na začiatok, uvedomujem si, že to celý čas smerovalo práve k tomuto, takže knižka ma určite nesklamala. 

Zhrnutie: Príbeh sa čítal takmer sám. Je jednoduchý a nenájdete v ňom až toľko romantiky. Skôr sa zameriava na to, čo všetko s ľuďmi dokáže porobiť túžba. Najsilnejšou stránkou príbehu je krásna a tajomná atmosféra, ktorú autorka predostrela čitateľovi zaujímavými opismi. Za nimi nezaostávajú ani postavy. Bavilo ma čítať o ich osudoch. Slabšiu stránku príbehu pre mňa predstavuje predvídateľnosť a tým, či sa mi páčil koniec, si stále nie som istá. Ak však máte radi re-tellingy a knihy od Meagan, rozhodne si túto prečítajte. Nebudete sklamaní.
Moje hodnotenie:
Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu ALBATROS MEDIA

7 komentárov

  1. Na knihu sa rozhodne chystám, lebo mám rada re-tellingy a táto kniha má podľa mňa krásnu obálku, ktorá ma zaujala už v originále, preto som sa veľmi potešila, že sa dočkáme aj prekladu :-) Je fajn, že to pre zmenu nebude séria, ale iba jedna kniha, teraz je to už celkom rarita :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To teda je! Ale aj ja som bola rada, že to je len jedna kniha. Aspoň nejaký príbeh mám uzavretý. Lebo veľa sérií je teraz takých, že sa mi v nich ani nechce pokračovať.

      Odstrániť
  2. Krásná recenze. :-) Já se furt nemůžu moc rozhodnout jestli knihu zkusit nebo ne. Líbí se mi strašně vzhledově a láká mě ta čtivost, mohla by to být super oddychovka, ale mám pocit, že to přece jenom nebude úplně to, co já hledám. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja neľutujem, že som ju čítala. A aj keby nie, tá obálka a grafické spracovanie celej knihy je úžasné.

      Odstrániť
  3. Moc pěkná recenze :) Zrovna čekám až mi kniha přijde a dost se na ni těším, tak snad bude stát za to :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. :)
      A hádam sa ti bude páčiť. Je to pekná a príjemná oddychovka.

      Odstrániť
  4. Pekná recenzia. Dá sa povedať, že vo väčšine vecí sa zhodneme, napríklad v tej predvídateľnosti. :)

    OdpovedaťOdstrániť