Holly Smale | Modelka

Holy Smale  | Modelka (Geek Girl #2) | Goodreads
Internetové kníhkupectvo BUX.sk
V skratke: Tentoraz sa šprtka Harriet snaží prežiť modeling v úžasnom Japonsku. Trapasy si ju však nájdu aj na opačnom konci sveta. 
Prvá veta: Volám sa Harriet Mannersová a som modelka.

Sérii Geek girl som nevenovala nijakú špeciálnu pozornosť, kým sa nepustilo Yoli do prekladu. Som naozaj rada, že som sa k tomuto príbehu dostala, pretože:
1. sa číta skoro sám
2. je jednoduchý, zato zaujímavý
3. dozviete sa z neho veľa faktov, nad ktorými ste zrejme v živote neuvažovali
4. hlavná postava nie je výnimočná... ale vlastne je, no okrem toho je aj trápna a dosť nemotorná
5. a to, ako sa pozerá na svet, je neskutočne originálne.

Keďže hlavná hrdinka Harriet má rada zoznamy, v týchto piatich bodoch som vám zhrnula, prečo táto kniha stojí za prečítanie, ale poďme si k tomu povedať niečo viac. 
Nikdy by som si nepomyslela, že si ma Geek Girl až tak získa. Myslím však, že hrdinku, ktorá zbožňuje učenie a nejakým nedopatrením sa dostane k modelingu, sme tu ešte nemali. Aspoň ja si neviem žiadny podobný príbeh vybaviť. Ono to vlastne ani nie je úplne perfektné. Autorka si nevymyslela vlastný svet, jazyk alebo nestvorila nové magické bytosti. Podarilo sa jej ale ponoriť do sveta modelingu z pohľadu neistého pätnásťročného dievčaťa, ktoré zaujíma viac to, akou rýchlosťou sa pohybuje ježko, než to, čo je práve „in“, a práve to tvorí základ príbehu. Vďaka tomu srší zápletka humorom, hrdinka sa musí popasovať s kopou nezvyčajných problémov podaných tak elegantne, že si Modelka získa srdce každej mladšej, ale nepochybne aj staršej čitateľky. Nehovoriac o tom, že tentoraz som mala možnosť prezrieť si prostredníctvom Harriet úchvatné Japonsko. A že to bola parádna jazda! Nielenže ma Harriet previedla po Tokiu a poprezrádzala mi kopu zaujímavých faktov, ale autorka pridala aj zopár japonských replík, aby to pôsobilo autenticky.
„Netráp o Poppy, Harry-chan.“ Pozrie na kúpeľňu a pokrúti hlavou. „Ráno je... nandakke. Protivná ako plešina.“
„Ako plešina?“
Rin spojí dva prsty. „Maličký hmyz.“
„Aha, ploštica!“
„Áno. Nepríjemná a hryzie.“
Čitateľ nebude mať núdzu ani o staré známe postavy z prvej časti. Všetky sa vracajú v plnej sile, ešte lepšie a vtipnejšie. Najviac som si užila vzťah Harriet s jej rodinou, ktorá sa rozrástla o extravagantnú a trochu šialenú babičku, a taktiež ma veľmi zaujala milučká Rin z Japonska s jej lámanou angličtinou vyznievajúcou v niektorých momentov tak vtipne, že keď som sa viezla vo vlaku, robilo mi problém nerozosmiať sa na plné ústa.
Mám rada aj Harrietin love interest, Nicka, ale vzťah ich dvoch bol pre mňa asi až na poslednej priečke záujmu. Sú spolu zlatí a ich scény sú pekné, ale romantika nie je pravým ťahačom tejto knihy. Chcete sa pobaviť? Trochu sa odviazať a dobre sa zasmiať? Toto je jednoznačne to pravé pre vás. No ak chcete veľkú lásku, ktorá vydrží do konca vekov, skúste radšej Twilight, lebo toho sa tuto nedočkáte. Modelka ponúka pohľad na tínedžerky, ktoré riešia aj iné problémy ako to, aby mohli každý moment tráviť s frajerom. Aj preto som prižmúrila jedno oko, keď sa okrajovo rozoberala dráma Harrietinho milostného vzťahu, pretože občas bola na môj vkus zbytočne prehnaná a neviem si predstaviť, ako by niečo takéto zašlo do podobných extrémov bez vysvetlenia v realite, ale dobre. Beriem. Ako som spomínala vyššie, nejde o dokonalú knižku a keby nemala nejaké chybičky krásy, zrejme by to nebolo ono. 
Volám sa Harriet Mannersová a som modelka. Viem to, lebo:
1. Je pondelok ráno a ja mám oblečenú zlatú baletnú sukňu, zlaté sako, zlaté baleríny a zlaté náušnice. Tvár mi natreli zlatou farbou a hlavu obmotali dlhým zlatým drôtom. V pondelok sa zvyčajne obliekam celkom inak.
2. Mám osobného strážcu. Moje náušnice sú také drahé, že mi po každej návšteve toalety kontroluje uši, aby sa uistil, že som ich nespláchla.
Som veľmi zvedavá, ako bude Harrietin príbeh ďalej pokračovať. Je to taká milá kombinácia Denníkov princeznej a knižiek od Kerstin Gierovej. Tuším som už v recenzii na prvý diel písala, že humorom mi Šprtka trochu pripomínala práve knižky od Kerstin, čo je super, pretože ešte nikdy som sa pri čítaní nesmiala tak veľmi ako pri Drahokamoch a pri Prvej a Druhej striebornej knihe snov

Zhrnutie: Modelka je pre menej náročných čitateľov, pre dievčatá túžiace po oddychu. Ak ste smutné a potrebujete trochu rozveseliť, táto kniha je rozhodne to pravé orechové. Dozviete sa veľa nových vecí o Japonsku aj o živote celkovo a zamilujete si občas dosť dramatickú, ale super múdru hlavnú postavu.
Moje hodnotenie:
Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar. 

Ak sa vám zapáčil tento príbeh, určite sa pozrite aj na:

6 komentárov

  1. Výborná recenze :) Knihu neznám, ale na něco podobného, oddechového a geekovského mám docela chuť :) Kniha mě rozhodně zaujala :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem.
      A Geek Girl je fakt super ako oddychovka. Snaž sa to nebrať vážne a dobre sa na tom zasmeješ. :D Teším sa, že to u nás začali prekladať.

      Odstrániť
  2. Knihu som totálne prehliadla, lebo som si myslela, že to bude skôr pre mladších, ale ak je to naozaj také vtipné ako to vyzerá, myslím, že sa na ňu pozriem. :) A presne ako píšeš na konci, kniha mi na prvý pohľad pripomína kombináciu Denníku princeznej a Airhead, čo bola tiež séria o modelingu. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jaj fakt! Airhead, na to som úplne zabudla, tú sériu som zabudla dočítať. :D :D
      A je to v podstate pre mladších, 15-ročných, ale aj tak to bolo super. Pokiaľ to nebudeš brať vážne, tak je to super a poriadne sa na tom zasmeješ. Aspoň mne sa veľmi páčili obe časti. A najlepšie je, že som sa dozvedela veľa nových vecí.

      Odstrániť
  3. Super recenzia. :) Nemám pocit, že by to bola zrovna kniha pre mňa, ale mojej sestre by sa mohla páčiť :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem.
      Knihu by som odporučila skôr mladším čitateľom, ale ak sa chce niekto pobaviť a nehľadá náročný príbeh, tak toto mu určite postačí. :)

      Odstrániť