Leigh Bardugo | Zkáza a naděje

Leigh Bardugo | Zkáza a naděje (Griša #3) | 346 strán | GoodreadsFragmentGorilaMartinus
Prvá veta: Ta příšera sa jmenovala Izumrud, velký červ, a byli tací, kteří tvrdili, že chodby vykutané pod Ravkou jsou jejím dílem.

Taktiež pri záverečnej časti série Griša som sa presvedčila o tom, že autorka stavila skôr na starú dobrú YA klasiku. Táto trilógia, napriek tomu, že je z rovnakého sveta ako Vrania šestka, sa príbehom a postavami prikláňa skôr k typickým knižkám pre mládež. Svet je originálny, vidno, že autorka má všetko premyslené do detailov. Nie je to však nič prelomové, nič nové v knižnom svete. Strany od polovice odsýpali jedna radosť, no stále pokladám príbeh skôr za priemerný, oddychový. Na jedno prečítanie. Prvá polovica knihy sa mi zdala dosť slabá. Mala som problém začítať sa a nadviazať spojenie s postavami. Hlavnú hrdinka mi bola o niečo menej sympatická než v predošlých dieloch a dokonca mi začal dosť prekážať aj Mal. Až keď sa príbeh viac rozhýbal, keď prišli na rad akčnejšie scény, podarilo sa mi konečne začítať. Tie ma okamžite vtiahli do deja a ja som si spomenula, prečo ma Ravka tak uchvátila.
Kniha ma úplne nenadchla, ale ani nesklamala. Vlastne vo mne nevyvolala žiadne hlboké emócie. Po predošlých knihách som už tušila, čo môžem čakať a presne to som aj dostala. Nezostala som ničím úplne prekvapená, ešte aj záver bol v podstate taký, aký som očakávala. 
S postavami to bolo v tejto časti o niečo horšie v tom zmysle, že mi na nich až tak nezáležalo. Romantická línia mi začala dosť prekážať a príbeh by sa rozhodne zaobišiel bez vzťahových pletiek. Keďže ale ide o klasickú YA, bez podobných vecí by to nefungovalo, že? Autorka sa poučila až pri Vranej šestke a tam sa viac sústredila na dej a nie na romantiku, z čoho vznikol vážne skvelý príbeh.
Mojou najobľúbenejšou postavou zostáva aj naďalej Nikolaj. Vlastne mám dojem, že bol pre mňa jediným lákadlom a čítala som knižku hlavne kvôli nemu. Lenže čo to vypovedá o ostatných postavách? Jeho dejová línia sa ako jediná uberala smerom, ktorý som vôbec, ale vôbec nečakala. Podľa recenzií ostatných som tušila, že sa mu prihodí niečo nepekné, ale toto... ach. No som rozhodne zvedavá, ako sa bude ďalej vyvíjať jeho príbeh.
Úplným opakom Nikolaja je Darkling. Ten ma zaujímal hádam ešte menej ako v predošlých dieloch a to už je čo povedať, lebo ani tam ma práve nenadchol. Jeho postavenie v príbehu šlo akosi mimo mňa. Nedokázala som s ním súcitiť, nepokladala som ho ani za takého zlého, akého ho autorka vykreslila... on mi tam len zavadzal. Je to dosť smutné vzhľadom na to, že bol hlavnou postavou, proti ktorej ostatní bojovali, a nebyť jeho, nič by sa nedialo. Možno keby zohrával väčšiu úlohu, mal svoje scénky, aby som ho lepšie pochopila, tak by som s ním skôr nadviazala nejaké spojenie. No takto jednoducho nie. Je omnoho viac lepších záporákov.
Ako som už spomínala, druhá časť knihy bola výrazne lepšia, očakávaný akčný záver sa mi tiež páčil. V podstate som spokojná s tým, ako séria skončila. Neohromilo ma to, no ani nemám chuť knihu vyhodiť okna. Podľa mňa je však táto trilógia skôr predskokanom vážne skvelých kníh od tejto autorky. Povinná jazda, ak ste fanúšikom Leigh Bardugo, no nič, bez čoho by ste sa ako milovník YA literatúry nezaobišli. 
Je to príbeh na jedno prečítanie.
Odporúčanie: Ak máte radi nové svety, dobrodružstvo a klasickú YA romantiku, rozhodne táto séria stojí za prečítanie. Vrania šestka je úžasná a tento príbeh sa s ňou tak úplne nedá porovnávať, zato vám ponúkne nový náhľad na autorkin svet. A, samozrejme, je tam Nikolaj. Kvôli nemu odpustíte sérii aj drobné nedostatky.
Moje hodnotenie:
Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu ALBATROS MEDIA.

5 komentárov

  1. Možno sa raz dostanem aj k tejto trilógii, Vrania šestka sa mi naozaj páčila, Leigh Bardugo vie skvele písať a vymyslela výborný svet :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Úplne súhlasím. Ja sa hlavne teším na Nikolajovu knihu a musím dočítať ešte dvojku Vranej šestky. K tomu som sa akosi stále nedostala.

      Odstrániť
  2. Výborná recenze :) Z této série jsem zatím četla jen první díl, ale další mám určitě v plánu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. "HACK GEEKS🎆

    Premýšľali ste niekedy, či je možné hackovať veci tak, ako to robia hackeri vo filmoch

    Áno je to možné! 😁😁😁

    "AKO JE TO TECHNOLÓGIA, MÔŽE BYŤ ZASTAVENÁ"

    Hackovanie môže byť jednoducho vykonané vysadením počítačového vírusu alebo spywaru (v závislosti od toho, čo má hacker v úmysle urobiť) v cielenom zariadení.

    My v THE HACK GEEKS vám poskytnú najlepšiu hackerskú službu

    Chápeme problematiku podvodníkov po celom internete a preto vám poskytujeme dôkaz o našich službách.

    Máme špičkových hackerov na hackerone.com, ktorí sú vždy pripravení na to, aby vás kedykoľvek, kdekoľvek, kdekoľvek, akýmkoľvek zariadením, organizáciou, federálnymi agentúrami, univerzitami, vysokou školami, premýšľali o tom.

    Môžeme vám pomôcť:

    * Hack, klon alebo sledovanie telefónu? 📱📲

    Napr .: Klonovanie telefónov

    Špehovanie na deti, manželku alebo manžela.

    Sledovanie polohy používateľa a dennej rutiny.

    * Čuchať, vymazávať alebo meniť súbor v spoločnosti, organizácii alebo vo federálnej agentúre? 📖📃

    Napr .: Zmena stupňov na univerzite.

    Zmena identity.

    Vymazanie súborov, ako sú registre trestov a dôkazy.

    Zmena súborov a dôkazov vo federálnych zariadeniach.

    Kradnutie súborov a dokumentov od firiem a organizácií.

    * Načítať stratené BitCoin💰💰

    * Ťažba BitCoin💰💰

    * Ak chcete hackovať e-mail alebo akýkoľvek účet sociálnych médií?

    * Prevod prostriedkov bez zistenia? 💴💵💷

    * Ak chcete zvýšiť svoje kreditné skóre?

    * Ak chcete Hack Kreditná / Debetná karta? 💳💳

    * Získanie čiernej kreditnej / debetnej karty

    VŠETKY TIETO JE TO, O čom môžeme urobiť pre vás.

    Sme odhodlaní a nevystavujeme našu službu nikomu.

    Kontakt:

    thehackgeeks@gmail.com

    Tešíme sa na vás.

    OdpovedaťOdstrániť