Zo zákulisia príbehov #3: Obľúbená postava + vyhodnotenie súťaže

S Moon vám prinášame v poradí už tretí článok v rubrike Zo Zákulisia príbehov. Viem, že je to trochu oneskorene, ale škola nás obe naplno zamestnáva a akosi sme si nevedeli nájsť čas, aby sme to všetko pekne dali dokopy. No o mesiac sa určite posnažíme prísť s projektom čo najskôr.

Ako sa môžete zapojiť?
- mali by ste sa venovať písaniu a mať blog
- s Moon budeme rady, ak ako titulný obrázok použijete jeden z našich obrázkov
- stačí si skopírovať otázky a odpovedať na ne
- pridajte sa do linkovača, aby sme vedeli, ku komu máme zavítať a prečítať si jeho odpovede


Na čo je tento projekt dobrý?
Prostredníctvom neho vám chceme poskytnúť náhľad do "zákulisia" našich príbehov a dúfame, že rovnakú možnosť nám poskytnete aj vy. Podelíme sa s vami o skúsenosti, zaujímavosti a problémy v písaní, ale takisto položíme vám aj nám otázky, o ktorých by ste inak možno nerozmýšľali. Týmto by sme vám chceli pomôcť napredovať v písaní a takisto vám ukázať, že nie ste jediní, kto sa pasuje s podobnými strasťami alebo, naopak, sa raduje z podobných úspechov. 
A, samozrejme, neminú vás ani nejaké tie drobné knižné odmeny.

1. Prečo práve táto postava? - Lili
Za obľúbenú postavu som si vybrala Meggie. 
A prečo práve moju hlavnú hrdinku? Tak v prvom rade preto, že keby som ju nemala rada, zrejme by som sa nerozhodla podať z jej pohľadu príbeh. Veľmi mi sadla povahovo, v mnohých ohľadoch mi pripomína mňa a zároveň je aj niekým, kým by som ja možno chcela byť, ale viem, že nikdy tou osobou nebudem. 

2. Ktoré vlastnosti máš na svojej obľúbenej postave najradšej a prečo?  - Lyn
Otvorenosť – Meggie je vo väčšine prípadov neskutočne otvorená a každému povie, čo si o ňom myslí. Lenže problém je v tom, že tak ako aj u mňa, ani jej niekedy nefunguje filter a tá druhá osoba, ktorej sa jej „otvorené“ poznámky týkajú, sa môže rýchlo uraziť. Meggie si to však neuvedomí, lebo jej sa zdá správne podať všetko tak, ako to vníma. Práve preto pre mňa bolo veľmi zaujímavé písať z jej pohľadu niektoré scény, kde jednoducho nemohla prezradiť nahlas, čo sa jej premieta hlavou, a ubíjalo ju to. Je to vnútorne veľmi uzavretá osobnosť, ktorá si nechce pripúšťať zlé veci. Sama má vo vlastných pocitoch často zmätok a tak ako je v iných veciach otvorená, v tomto smere má obrovské medzery. Je pre ňu veľmi náročné prejavovanie citov, sympatii a lásky – keby mohla, najradšej by sa tomu úplne vyhla, lebo ju to dostáva do nepríjemnej situácie. 
Oddanosť – s citmi má problémy, ale pokiaľ ide o jej rodinu a priateľov, je schopná pre nich spraviť hocičo. Nie je to ani tak kvôli tomu, že by sa vedela vcítiť do ich problémov, že by s nimi súcitila, ide skôr o sebecké dôvody. Bojí sa, že zostane sama, preto si nadovšetko cení jej blízkych. Keď sú šťastní a v bezpečí oni, je spokojná aj ona. 
Vie si zachovať chladnú hlavu – Meg sa dostane do niekoľkých náročných situácií, keď jej pôjde o krk. Páči sa mi na nej, že príliš nepanikári. Vie uzavrieť tú labilnú časť svojho vnútra za oceľové dvere, len aby sa sústredila na aktuálne dianie – boj a tak. Sčasti to veľmi súvisí aj s jej podstatou, túto vlastnosť má v génoch, ale o tom viac v druhej časti

3. Aké tri veci by tvoja obľúbená postava zachránila z horiaceho domu a prečo? - Lyn
Mamine poznámky o Ametystovom lese – je to Meggiena jediná pamiatka na mamu, toto by bola asi prvá vec, po ktorej by v prípade katastrofy siahla. 
Mobil – to je jasné, ktorá tínedžerka sa dnes zaobíde bez tejto krpatej mašinky? Meggie nie je sociálny vyvrheľ, miluje hudbu a vie si písať naraz s desiatimi osobami, pokiaľ si to situácia vyžaduje. Jej mobil obsahuje druhý jej svet. 
Peňaženku – Praktická voľba. V peňaženke má doklady, kreditky, peniaze, rôzne zľavové karty a poukážky. 
„Kam nás poslala tvoja mama?“
„Do jaskyne so zásobami.“
Znelo to až podozrivo ako jaskyňa so zásobami. „To je názov hotela?“
4. Čo najhoršieho by ste dokázali svojej postave spraviť? - Viki
Uf, tak na toto sa bez spoilerovania odpovedá veľmi ťažko. Ja nemám problém s týraním postavy, pretože to podľa mňa dodáva príbehu väčšiu hĺbku a čitateľ má potom o to väčšiu radosť, keď sa jej popritom všetkom zlom udeje aj niečo dobré. Konkretizovať to asi nebudem, poviem len, že Meggie si toho preskáče dosť veľa, ako po fyzickej, tak aj po psychickej stránke. 

5. Ako veľmi sa vaša hlavná postava podobá na vás samých? - Viki
Veľmi? Neviem to presne určiť. Ako som spomínala vyššie, Meggie mi je v mnohom podobná, ale zároveň sa v niektorých veciach dosť odlišuje. Na niektoré veci naberie odvahu oveľa rýchlejšie ako ja. Ak ide ale o pocity, v tomto sa asi veľmi podobáme. Mám často problém vcítiť sa do ostatných a porozumieť im, kvôli čomu zvyknem občas povedať niečo, čo môže niekoho uraziť, ale ja si to jednoducho nevšimnem, kým mi to niekto nepovie. V niektorých situáciách sa už ale učím držať ústa. Maminka dosť často počúvala na rodičku: „Marika je drzá.“ (hej, volali ma Marika, je to hroznééé). Dnes je to oveľa lepšie. Inak vo väčšine prípadov ani nešlo o to, že by som bola drzá, ja som len o niečom hovorila tak presvedčivo, že si to aj profák vzal príliš osobne a myslel si, že sa s ním hádam. 
Meggie má strach z koní – toto pochádza definitívne odo mňa, lebo kone nemusím. Už ako menšia som si k nim nevedela vybudovať vzťah, ale v dvanástich nám jeden skočil na auto, najviac to schytali brat a mamina a odvtedy som sa cez moje zhnusenie z koní nepreniesla. 
Tiež neznášam sušené hrozienka a nevedela som sa prinútiť k tomu, aby ich moja postava mala rada, takže aj v tomto smere je zajedno so mnou.
„Tvoj národ sa zasekol v dobe kamennej, ale ja som tu za tú sprostú? Veď ste ešte nevymysleli ani poondiaty fén, kvôli čomu si musím pol dňa sušiť vlasy pri kozube! Nehovoriac o tom, že cestujete na zvieratách.“
6. Dočká sa vaša obľúbená postava šťastného konca alebo dokážete opísať jej/jeho smrť? - NevaMarsden
Toto je taká vtipná otázka. No fakt. Ak niekto čítal VZA až do konca, asi si na to vie odpovedať aj sám. Ale či sa celkovo dočkajú moje postavy šťastného konca, tak to určite nebudem rozvádzať. Pokladám to za veľký spoiler, ktorý by pokazil chuť do čítania. 
Veľmi dobrým príkladom je Experiment. Dozvedela som sa, ako sa skončí, a vôbec ma nelákalo púšťať sa do trojky. 

Otázky na skopírovanie:
1. Prečo práve táto postava? (Okrem toho, že ide o krásneho chalana/krásne dievča)
2. Ktoré vlastnosti máš na svojej obľúbenej postave najradšej a prečo?
3. Aké tri veci by tvoja obľúbená postava zachránila z horiaceho domu a prečo?
4. Čo najhoršieho by ste dokázali svojej postave spraviť?
5. Ako veľmi sa vaša hlavná postava podobá na vás samých?
6. Dočká sa vaša obľúbená postava šťastného konca alebo dokážete opísať jej/jeho smrť?
Vyhodnotenie súťaže
Keďže som mala veľký problém vybrať si medzi odpoveďami - všetky boli fakt super - nakoniec som sa rozhodla, že výhru prenechám osobe, ktorá vyplnila aj nepovinné políčko so zdieľaním súťaže. 
Knižku Zájsť priďaleko vyhráva: Foxy
A tu sú jej odpovede:
1. súťažná otázka: Ktorý knižný pár je podľa teba naj a prečo?
IBA JEDEN? Vtipné. Veľmi vtipné. Urobím jeden ZOZNAM :D joj... ja neviem. Chaol a Celaena? Ale kto vie, ako dlho im to vydrží. Joj neviem. Snažím sa vybrať pár, kde som mala rada aj hrdinku, ale nejako... mi všetky páry vymizli z mozgu, takže budem musieť použiť moju klasiku, na ktorú sa dá stále spoľahnúť - ROSE A DIMITRI!!! :D A prečo? Lebo mám rada aj Rose! A veľmi rada. A to sa nestáva často, že ja mám rada hrdinky. A spoločne sú proste taký bad-ass pár. Fakt si predstav, keby bola nejaká súťaž párov a by sa stretla Celaena a Chaol s Dimitrim a Rose :DD Veď to by ako zle skončilo :D veľmi zle :D

2. Súťažná otázka: Keby si mala možnosť ísť na rande s nejakou knižnou postavou, s kým by to bolo a ako by vaše rande prebiehalo?
:D jednou? :D len jednou ? :D nemôžem sa zahrať na nejakú grécku bohyňu, ktorú obsluhovala kopa chlapov? :D Chápeš, ja budem leňošiť na nejakom ležadle a nejaký Jace ma bude ovievať obrovským listom či pierkom, Lukáš Masubo mi bude dávať hrozno do úst, Chaol ma bude masírovať :DDD
Och, keď ja neviem. Ale keďže som naposledy dočítala Cress, tak poviem Thorna, lebo kto by nechcel počúvať kecy chlapa o jeho dokonalosti, všakže :D Išli by sme si zaletieť jeho Zvonečníkom okolo zeme, skočili by sme na mesiac na nejaký obed, potom späť na zem na pláž, zaplávať si. Potom na zmrzku. Nasadli by sme späť a zaleteli si pozrieť ešte nejaké pamiatky. Večera - pizza niekde v Taliansku. A potom by sme odleteli a žili šťastne až do smrti :D

Všetkým súťažiacim ďakujem, že ste sa zapojili.
Každý mesiac vytvoríme s Moon nový linkovač, do ktorého sa môžete prihlásiť, ak máte záujem zapojiť sa do projektu. Ale linkovač je vždy vyhradený iba na jednu tému, takže ak vám niektorá nesadne, nemusíte sa zapojiť:


8 komentárov

  1. Juj, ako som sa len potešila, keď som si všimla, že je tu ďalšia časť tohto projektu. ^.^ Ale ako na to teraz pozerám, tak budem mať asi ťažkosti vybrať si jednu postavu, lebo ja ich mám akosi všetky rada, každú iným spôsobom. :D No asi sa nakoniec aj ja rozhodnem pre svoju hlavnú postavu, koniec koncov tá mi je najbližšia a najľahšie sa do nej dokážem vcítiť. :)
    Meggie mi príde ako sympatická hrdinka a náhodou z toho, že si občas pustí ústa na špacír muselo vzniknúť veľa vtipných situácii. :D Najmä druhá ukážka ma veľmi pobavila. :D
    Inak by som si VZA rada prečítala a všimla som si, že si to zvykla posielať na požiadanie, tak ma len zaujímalo, či to ešte posielaš alebo nie? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak myslím si, že každý autor musí mať nejaký vzťah k hlavnej postave, lebo keby ho nezaujímala alebo mu liezla na nervy, tak asi by sa to potom dosť výrazne odrazilo aj na príbehu.
      A áno, posielam na vyžiadanie, mohla by si mi zanechať adresu? Teraz robím nejaké zmeny, ale už sa blížim ku koncu, tak ak ich budem mať hotové, ozvala by som sa. :)
      Ďakujem :)

      Odstrániť
    2. Tak super, už sa teším, až si to prečítam. :) Môj e-mail: lily.duff7@gmail.com

      Odstrániť
  2. Mám dojem, že väčšina z nás má "problém" s tým, že sa až príliš stotožňujeme s hlavným hrdinom/hrdinkou :D Kedysi som čítala, že je to jeden zo znakov, že je tvoja postava Mary Sue - keď jej pridávaš svoje vlastnosti alebo z nej robíš niekoho, kým by si chcela byť :D Dlho ma potom akákoľvek podobnosť mňa s mojou hlavnou postavou náramne frustrovala :D

    A aj keď som tie ukážky už čítala, stále ma neskutočne rozosmievajú, hlavne tá prvá :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Neviem, ja som to nikdy nejako neriešila. Teda riešila, ale nie v tom zmysle, že by ma to frustrovalo. Akosi som sa dokázala lepšie zažrať do celkového písania, keď som mala pocit, že časť mňa skutočne blúdi po Ametystovom lese a nie som len pozorovateľom hlavnej hrdinky. :D

      Odstrániť
    2. To som inak rada, u mňa je ten problém, že nikdy neviem, či niečo, čo napíšem, vyznie vtipne alebo trápne :D :D Takže polku hlášok, o ktorých si myslím, že sú vtipné, radšej vyškrtnem. :D A potom ma to škrie a chcem ich vrátiť späť, lebo si vlastne uvedomím, že sa mi páčili a je mi jedno, či vyznievajú vtipne, alebo nie :D

      Odstrániť
    3. No ak sú tie hlášky podobné ako tieto, čo si dávala sem, tak ťa môžem uistiť, že nie sú trápne ani nič podobné :D Toto ma tak úplne prirodzene pobavilo, že som sa úprimne nahlas zasmiala, keď som si to prečítala a presne takýto typ nenúteného humoru mám na knihách najradšej. Sarkazmus je vtipný len do istej miery - toto pôsobí omnoho prirodzenejšie a myslím, že sama to mám problém dosiahnuť :D

      Odstrániť
    4. Uf, tak to si ma teraz potešila :D :D :D Ani nevieš ako, dúfam, že to u mňa neskĺzne do nejakého sileného sarkastického humoru :D

      Odstrániť