Časopis The Student

Tentoraz vám prinášam trochu netradičnejší článok zameraný na časopis The Student. Ako už vypovedá samotný názov, časopis je primárne určený pre študentov, no verím, že by si v ňom našli to svoje i ostatní. Od rád o tom, ako zvládať stres, až po super tipy na dovolenky tú nájdete veľmi pestrý výber. Ja osobne oceňujem, že časopis nie je plný negativity a klebiet o celebritách. Práve naopak. Obsahuje všetko, čo by mohlo študenta zaujímať. 

Čo dostanete: 
1. Články na rôzne aktuálne a zároveň zaujímavé témy
2. Tipy na filmy, knihy, hudbu, recepty, gadgety, výlety (v zahraničí aj na Slovensku)
3. Rady, ako myslieť pozitívne, ako si zlepšiť pamäť, ako posilniť mozog
4. Informácie o športoch
5. Rozhovory so zahraničnými študentmi
6. Rozhovory so známymi osobnosťami, ktoré porozprávajú niečo o svojich skúsenostiach
7. Informácie o vysokých školách
A mnoho, mnoho ďalšieho...

Veľmi si ma získala rubrika o cestovaní a o fotografiách. Časopis je super v tom, že dáva šancu každému šikovnému aj začínajúcemu fotografovi predviesť svoj talent. Fotografie sú pekne tematicky ladené, takže dotvárajú krásnu atmosféru zimy v januárovom a februárovom čísle. V marcovom a aprílovom čísle možno nájsť rôzne typy portrétov. Posledný rok sa aj ja vo voľnom čase venujem fotografovaniu, takže táto rubrika ma naozaj zaujala. 
Najviac sa mi však páčil článok Ako precestovať Krakov a neminúť pritom majetok. V Poľsku som ešte nebola, no počula som, že Krakov je prekrásne mesto, a jedného dňa by som sa tam chcela ísť pozrieť. Článok ma informoval napríklad o nočnom živote a o jedle v meste, kde bola zahrnutá aj približná cena, o doprave, o ubytovaní a, samozrejme, nesmeli chýbať ani rôzne atrakcie. Z tých ma najviac zaujali soľné bane vo Wieliczke, o ktorých som doposiaľ nikde nečítala, no podľa popisu by to mohol byť úžasný zážitok. Hlboko v zemi sa dokonca nachádza reštaurácia, no neznie to super?
Okrem iného nájdete v časopise niekoľko rozhovorov so známymi ľuďmi, ako napríklad s Veronikou Ostrihoňovou, ktorá porozprávala čo-to o svojich zážitkoch zo štúdia v Amerike a zároveň aj o sebe, o svojich snoch, o plánoch do budúcnosti. Podobne je zameraný rozhovor s Celeste Buckingham. V časopise však možno nájsť aj rozhovory so študentmi, ktorí trávili čas v zahraničí. Dozvedela som sa zaujímavé informácie u štúdiu v Kansase, ale aj v Paríži. 
Ako veľký knihomoľ určite oceňujem rubriku zameranú na nepovinné čítanie s odporúčaniami kníh. Možno by nebolo na škodu hodiť tam zopár odporúčaní aj na nejaké zahraničné čítanie doplnené o viac informácií. Dnes sa nájde dosť ľudí, ktorí sa venujú čítaniu, a myslím si, že mnohí by vyskúšali knihy v iných jazykoch, ale obávajú sa, že im neporozumejú.
Na cudzí jazyk, a to konkrétne, ako sa ho čo najlepšie naučiť, je zameraný článok Nauč sa cudzí jazyk rýchlejšie a jednoduchšie, kde človek nájde niekoľko dobrých rád vrátane už spomínaného čítania zahraničnej literatúry. 
Príjemne na mňa pôsobili aj články o behaní a plávaní. Keďže behám už pá rokov, pozdávalo sa mi kopu odporúčaní alebo zaujímavostí, ktoré som sa dozvedela. Podobne to bolo aj pri radách, ako si zlepšiť pamäť, alebo o tom, ako treba šetriť. 
V neposlednom rade v časopise pre študentov nesmú chýbať informácie o typoch škôl. Ich výber je taktiež rozmanitý a sú tam zahrnuté ako školy a univerzity na Slovensku, tak aj v Česku. 
Časopis The Student je veľmi dobrý a presne spĺňa to, čo sľubuje na obálke: informuje a motivuje. Keďže zvládať vysokú školu nie je žiadna malina, čítanie takýchto článkov vám určite nemôže uškodiť. Okrem toho, že sa dozviete kopu nových vecí, zistíte, ako sa vyrovnať so stresom (čo bolo pre mňa veľmi užitočné). Taktiež sa zabavíte, dostanete tipy na výlety a zaujímavé rozhovory. Dizajn sa mi takisto páčil, dopĺňali ho výborné fotky pri článkoch a ani gramatická úroveň textov nebola zlá. V časopise sú použité rôzne fonty aj farby, takže to pôsobí veselo a odviazane. Nejde o žiadnu čierno-bielu zlátaninu doplnenú nekvalitnými fotkami, ktoré môžeme vidieť v rôznych bulvároch. 
Zhrnutie: Časopis na mňa zapôsobil a určite sa k nemu (aspoň na internete) budem vracať. Ak nemáte chuť čítať klebety o celebritách, o politike alebo o tom, kto koho zavraždil, tento časopis je jednoznačne pre vás. 
Internetovú stránku nájdete TU

Počuli ste už o časopise The Student? Zaujal vás?



Žiadne komentáre