Romantika trochu inak

Kasie West | Náhradní kluk | 326 strán | Goodreads | CooBoo | Martinus | Gorila

Nikdy by som nečakala, že si ma knihy od Kassie West tak získajú. Doteraz som ich prečítala päť, pričom každú z nich takmer behom jedného dňa. Ani kniha Náhradní kluk nebola výnimkou. Príbeh je o Gii, ktorej veľmi záleží na názoroch ostatných. Za najpodstatnejší pokladá imidž a to, aká je populárna. Keď však začne byť jej popularita ohrozená, Giin život sa obráti hore nohami. Postupne si uvedomí, ako jej povrchnosť zabila hocijakú šancu na nadviazanie hlbších vzťahov s okolím (s priateľmi, s chlapcami či s rodinou). Pochopí, že je načase to všetko napraviť.
Táto kniha je dokonalá práve kvôli svojej nedokonalosti. Na internete som si všimla nejeden názor na Giin charakter, veľa čitateľov malo problém sa s ňou stotožniť, liezlo im na nervy, ako sa správala. Smutné však je, že v Gii sa nachádzalo veľa negatívnych vlastností, o ktorých si myslím, že sú dnes súčasťou takmer každého z nás a možno práve to čitateľom na nej prekážalo. Aj keď nechceli, tak trochu sa v nej videli. Priznajte sa, kto dnes nepozerá na počet lajkov na Instagrame alebo na Facebooku? A pokiaľ ich je málo, koľkí z vás sú zdeptaní a majú nutkanie stále viac zdieľať, len aby sa zviditeľnili a mali pocit, že niekam patria, niekto ich vníma a pokladá za dôležitých? To je totiž dnešná, žalostná realita.
 Nesmierne sa mi páčilo, že autorka spracovala tému dnešnej doby a tej nutkavej potreby po ocenení od ostatných, aj keď je to len vo forme lajkov. 
Na rozdiel od Gie, ktorá si uvedomila, kde robí v živote chybu, v realite to ľuďom väčšinou nedôjde a okrem toho, ani nechcú, aby im to došlo. Možno práve preto sa mi príbeh tak veľmi páčil. Gia prestala vnímať ako samozrejmosť aj mnoho iných hodnôt vo svojom živote, zmenila svoj postoj k popularite i k ľuďom. 
Na zahodenie nebol ani Hayden a ďalšie vedľajšie postavy. Všetky tam mali svoje miesto, spĺňali nejaký účel. Autorka sa nezameriavala iba na romantiku, ale aj na priateľstvá či rodinné vzťahy. Všetko to bolo príjemne okorenené ľahkým humorom a myšlienkami, ktoré stoja za zamyslenie. 
Jednoznačne vám tento príbeh odporúčam, akurát si dávajte pozor, aby ste príliš nepodľahli čaru Kassiených kníh, lebo ich budete hltať jednu za druhou, až vám žiadna nezostane.
„Je příšerná, Gio. Horší než ty.“
„Dík.“
„Ty si jenom pitomá. Ona je úmyslně zlá.“
„Tímhle jsi to chtěla spravit?“


Prečo by ste si mali knihu prečítať?
Zameriava sa na aktuálnu tému a rozvíja problematiku závislosti na virtuálnej popularite.
Hlavná hrdinka má veľmi zaujímavý charakter a bavilo ma sledovať, ako sa mení.
Hayden je neuveriteľné zlatíčko. Slintala som a slintala. 
Vedľajšie postavy tiež stoja za to.
Humor je úžasný. 
Niektoré myšlienky sú naozaj krásne. 


Čo by mohlo byť lepšie?
Nič. Všetko bolo tak, ako to malo byť. Kniha však rozhodne nie je pre milovníkov akcie a veľkého dobrodružstva.
Moje hodnotenie: 
Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu ALBATROS MEDIA

4 komentáre

  1. Tiež sa mi táto kniha veľmi páčila. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mňa si úplne najviac získala kniha The Distance Between Us. Čítala si? Ak nie, odporúčam. :)

      Odstrániť
  2. Kniha vypadá hodně zajímavě. :) ještě jsem o ní neslyšela, ale rozhodně se po ní podívám... :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pokiaľ máš rada contemporary, tak rozhodne sa po tom ohliadni, pretože Kasie píše úžasne. Ja som hltala jednu knihou za druhou.

      Odstrániť