Rachel Harris, Moje sladké šestnáste storočie



Autorka: Rachel Harrisová
Názov knihy: Moje sladké šestnáste storočie
Názov série: Moje sladké šestnáste storočie
Pôvodný názov: My Super Sweet Sixteeenth Century
Počet strán: 271
Dátum vydania u nás: 18.11. 2013
Môžete si objednať TU
Cat Crawfordová má o pár dní osláviť svoje sladké šestnáste narodeniny. Avšak to posledné, čo si Cat praje, je extravagantná narodeninová oslava organizovaná jej temperamentnou nevlastnou matkou. Aspoň malou útechou je pre ňu plánovaný rodinný výlet do magickej Florencie. A keď ju pri prehliadke tohto úžasného mesta zavedie zvedavosť do jedného stanu, ocitne sa priamo… v renesančnej Florencii.
Na tomto výlete do šestnásteho storočia, vyzbrojená len batohom plným vecí z budúcnosti, sa Cat stretne so svojimi predkami. A nie len s nimi, veď v tomto období je Florencia plná známych umelcov, ktorí práve tvoria svoje vrcholné diela. A samozrejme nie je núdza ani o zaujímavých ctiteľov… No podarí sa Cat nájsť cestu späť do modernej doby alebo jej talianske dobrodružstvo bude pokračovať navždy?

 Knižka ma zaujala už dávnejšie, preto som sa náramne potešila, keď som zistila, že vyjde aj u nás. Príbehy o cestovaní v čase sú pre mňa tak trochu novinkou, keďže som toho ešte veľa s podobnou tematikou nečítala (práve teraz sa mi vybavujú len dve série: Rudá jako rubín a Artemis Fowl). Moje sladké šestnáste storočie je však od spomínaných titulov úplne odlišné a autorka sa nezameriava na paradox, ktorý by mohol vzniknúť pri cestovaní časom. Nie, príbeh mladej hrdinky sa líši v tom, že sa táto knižka zameriava v prvom rade na to, aby si Cat z cesty do minulosti vzala ponaučenie do budúcnosti a pochopila, že nie vždy dostaneme to, čo chceme. Niekedy sa musíme prispôsobiť okolnostiam a urobiť, čo sa od nás očakáva, nehľadiac na to, či sa nám to páči. 

Cat je dcérou slávneho režiséra, matka ich opustila a otec si našiel novú priateľku, ktorú ale Cat nemôže ani cítiť. Správa sa k nej nepríjemne a najradšej by bola, keby sa z jej života vytratila. Vrcholom toho všetkého bude, keď sa jej pokúsi usporiadať najväčšiu a najlepšiu párty, akú kedy svet videl.
Však ktoré dievča by nechcelo osláviť svoje šestnáste narodeniny vo veľkom? 
Cat je ale iná, má plné zuby publicity, štve ju, že nemôže ísť ani na zmrzlinu bez toho, aby jej nebehali chlapíci s foťákmi za zadkom. Jej jediným snom je návšteva Florenciu - rodisko jej skutočnej matky. 
A tu sa náš príbeh začína. Radšej si dávajte pozor, komu vleziete do stanu, lebo náhodou by ste mohli skončiť v renesančnej Florencii. 

Cat sa chopila príležitosti a namiesto strachu z toho, čo sa okolo nej deje, sa rozhodla užiť si minulosť naplno a preskúmať zákutia vtedajšej Florencie. Keď sa presunula v čase, skončila v tele Patience - jej dávnej príbuznej z matkinej strany. 
Na môj vkus sa Cat až príliš rýchlo aklimatizovala podmienkam. Nenatrafila skoro na žiadne prekážky, ale rovno sa dostala k bohatej rodine, mala milú tetu, strýka, sesternicu a bratranca. Nechýbalo jej ani množstvo nádherných šiat, ktoré si so sebou Patience priniesla z Anglicka, a k tomu všetkému mala aj batoh s prvou pomocou (líčidlá, kefku, parfém, masku na tvár,...). Mimochodom, kto dnes nosí na obhliadku mesta v batohu masku na tvár?
Knižka je taká jednohubka. Nenájdete tam žiadne veľké zvraty, je dosť predvídateľná a v niektorých pasážach sa mi zdalo, ako keby sa autorke vôbec nechcelo písať, lebo jediné, z čoho cítim, že je prepracované, sú opisy Florencie. Čo ma ale šokovalo napriek týmto negatívám, je, že som ju prečítala veľmi rýchlo. Keby bol tento príbeh osobou, asi by som ho nazvala poriadnym klamárom, pretože som sa snažila prehrať si udalosti, ktoré sa za tých dvesto strán stali, ale nič veľké ani srdcerevúce sa mi nevrylo do pamäti a ja som si uvedomila, že sa tam dokopy v podstate nič nestalo. Hlavným cieľom knižky bolo previesť čitateľa Florenciou a zamerať sa na ponaučenie, ktoré z celého výletu vyplýva pre Cat.

Vedľajších postáv nebolo až tak veľa a každá mala nejaké základné charakteristické črty, takže som nemala problém rozlíšiť medzi nimi - čo sa mi napríklad stáva vo viacerých knihách (Rekviem, atď). Zato ale nemôžem povedať, že by som si nejakú postavu výrazne obľúbila. Dokonca ani Lorenzo, nad ktorým Cat neustále slintala, mi nepadol do oka. Zaradila by som ho medzi množstvo priemerných hlavných hrdinov. Nijako nevynikal, preto sa mi zdalo, že jeho opisovanie Cat občas preháňala. Ale možno bol úžasný a nádherný. Len som nebola s príbehom natoľko vžitá, aby som to vnímala. 

Moje sladké šestnáste storočie je príjemná oddychovka, od ktorej netreba očakávať priveľa, aby ste sa nesklamali. Ja som si čítanie užila a ešte som sa dozvedela veľa aj Florencii. Tie opisy boli naozaj nádherné. Na druhej strane dialógy a správanie postáv mi prišlo občas trochu komické a silené, čo ale môj názor nijako nezmenilo. 

Odporúčanie: Knižka jednoznačne odporúčam nenáročným čitateľom, ktorý neočakávajú od príbehu zázraky a od hlavnej hrdinky, že dokáže nadvihnúť hory. Je to príjemné čítanie na dva večery pri čajíku.



Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Albatrosmedia. 

6 komentárov

  1. V podstate som sa teda rozhodla dobre, že som túto knihu dala radšej do súťaže. Mám rada oddychové príbehy, ale je toľko výborných a výnimočných kníh a radšej by som práve takým chcela venovať svoj čas :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To my všetci. Knižka bola v pohode, ale myslím si, že mohla byť oveľa lepšia.

      Odstrániť
  2. Tuhle knížku si chci už delší dobu přečíst. Snad mě nezklame, ale radši toho od ní nebudu moc očekávat.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pekná recenzia :D No som zvedavá, ako to u mňa dopadne, mám celkom rada jednoduché oddychovky, no ani dlhé opisy mi nevadia.. uvidí sa.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja knihu akurát čítam, tak som zvedavá, čo z toho bude. Zatiaľ ma to až tak nenadchlo, ale je to v pohode a občas celkom vtipné :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ja si to chcem prečítať, videla som na to veľa pozitívnych recenzii, toto je asi najhoršie hodnotenie čo som na to videla :D Ale myslím že tak skoro sa k tomu nedostanem :D.

    OdpovedaťOdstrániť