Fantasy 2013


Väčšina mojich kníh sa vždy aspoň trochu točí okolo nadprirodzených vecí, takže s týmto zoznamom som mala problém a nevedela som sa rozhodnúť, ktorá kniha ma minulý rok najviac očarila.
Nakoniec sa mi ale všetko podarilo usporiadať a tu to je.



Prvé miesto u mňa zaujala knižka, ktorú som už dlhšie mala vyhliadnutú a oslovilo ma aj množstvo pozitívnych recenzii. Vlastne to je aj dôvod, prečo som ju dlho odkladala. Bála som sa, že mám príliš vysoké očakávania a príbeh ma sklame. Ale nestalo sa tak. Throne of Glass od Sarah J. Mass je moja najlepšia kniha za minulý rok. Som si istá, že nebudem jediná, ak poviem, že autorka píše výborne. Pútavo. Má skvelo premyslený príbeh a postavy sú výnimočné tým, že sa od seba všetky niečím odlišujú a nesplývajú mi dokopy. Nevadilo mi tak veľmi dokonca ani striedanie pohľadov a milostný trojuholník. Jednoducho je to super a každý by si to mal prečítať. Postupne sa odhaľovali nové a nové záhady, ku koncu to už začalo naberať grády a hlavná postava ani náhodou nepredstavovala umrnčanú sedemnástku. Nie, namiesto toho nakopávala zadky. Takže ak ste sa ešte k tejto knihe nedostali, je načase to napraviť. Romantika pekne skombinovaná s dobrodružstvami a problémami, s ktorými sa hlavné postavy potýkali. Niečo presne pre mňa!

Tesne za ToG je Gravity od Melissy West. Opäť výborná akčná jazda - tentokrát ide skôr o dystópiu. Ale sú tu totálne sexy ufóni a hlavná hrdinka je tiež poriadna nakopávačka zadkov. Príbeh je síce jednoduchý, ale veľa vecí ma šokovalo, záhady mi boli naservírované postupne a nenašla som žiadne hluché miesta. Znovu niečo, čo vrelo odporúčam každému. Z mojich tristo priateľov na GR čítali túto knihu len dve osoby, čo je pre mňa fakt záhada. Podľa mňa je Gravity porovnateľné s Divergenciou a aj hociktorou inou dystópiou. Mňa rozhodne chytilo za srdce a už sa teším na posledný diel.

Clockwork Princess od Cassandry Clare by som pravdepodobne dala na prvé alebo druhé miesto, nebyť toho epilógu! Tak veľmi som pritom revala, že neviem, či budem mať ešte niekedy chuť vziať do rúk túto knihu. Zrejme chcela autorka potešiť fanúšikov Willa a aj Jema, preto to takto vyriešila, no mne sa to nepáčilo. V prvom rade nemala písať debilný bermudský trojuholník, keď nevedela, ako z neho vykľučkovať. Takto podľa mňa iba každého naštvala. Nemôžem jej ale odoprieť to, že rozhodne vie, ako z človeka vyžmýkať emócie. 

Pod kožu sa mi dostala aj Mara Dyerová a jej psycho nálady. Chúďa, dievča. Malo brutálne halušky. Ale kniha sa čítala výborne a veľmi rýchlo. Obľúbila som si Noaha a zo všetkého najviac som ocenila na celej knihe tú neistotu a zmätok, ktoré som spočiatku pokladala za negatívnu. 



Skylark od Meagan Spooner je podľa mňa najlepšie napísaná kniha za rok 2013. Z každej jednej vety a opisu cítiť, ako sa autorka snažila. Tak sa pohrala so slovami, až ma úplne očarili. Vôbec mi nevadilo, že tam bolo viac opisov, celý jej svet ma ohúril a mala som chuť sa hneď pustiť do dvojky.
Magic Bleeds od Ilony Andrews ma tiež strhla do deja a akcie. Kate Danielsovú mám veľmi rada a Currana taktisto. V tejto časti sa ich vzťah trochu rozhýbal, čo pohlo aj s celým dejom.
Medzi moje obľúbené knižky patrí aj záverečný diel Drahokamov - Zelená jako smaragd. Túto sériu pokladám za jednu z najvtipnejších, akú som kedy čítala. Čítanie ide neuveriteľne rýchlo, postavy som si zamilovala a atmosféra ma strhla a zanechala vo mne skvelé dojmy. Ku koncu som mala trochu pocit, že sa autorka v tých svojich kecoch zamotala, ale knihe to ani trochu neubralo na kvalite a hlavná zápletka mala pekné ukončenie.
Veľmi podobne som na tom bola aj pri čítaní School Spirits od Rachel Hawkins. Postavy boli milé, šírili okolo seba svieži humor a zápletka bola jednoduchá, zato dobre spracovaná. Neviem sa už dočkať ďalšej časti.


Mám dojem, že v minulom roku ma viac kníh sklamalo než nadchlo. Veľmi ma mrzelo, ako Sophie Jordan odflákla písanie záverečnej časti série Draki. Príbeh mal skvelý potenciál a začal sa aj celkom sľubne. Mala k dispozícii toľko materiálu na rozvíjanie, ale ona sa rozhodla namiesto toho pre čo najjednoduchšie rozuzlenie. Bolo to predvídateľné a o najväčšej hrozbe pre Draki som sa nič nedozvedela.
Veľmi ma sklamalo aj pokračovanie série Arcana Chronicles, Endless Knight od Kresley Cole. Jednotka bola výborná, dokonca patrila medzi moje obľúbené knihy vďaka skvelému nápadu a spracovaniu. Ale čo sa to s ňou porobilo? Druhý diel som ani nedočítala, lebo ma totálne nudil a hlavná postava zblbla ešte viac ako v jednotke.
Nebola som veľmi nadšená ani z poslednej časti Zlodejky duší. Jednotka sa mi páčila najviac, ale každou časťou to šlo dolu vodou a trojku som ledva dočítala.
S knižkou Za Zrcadlem som si tiež veľmi nepadla do oka. Vlastne vôbec. Hlavná postava ma neustále štvala a príbeh pre mňa nemal zo začiatku hlavu ani pätu.
Rovnako u mňa pochodili aj Den co den alebo Výnimočná. Toto je zrejme dôkaz toho, že všetko, čo sa ostatným páči, ma nebaví.

9 komentárov

  1. Nie, Endless Knight nie :( Nemôže sa to pokaziť, keď to tak dobre začalo :(

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zaujímavé, že ešte ani jedno som z toho nečítala. Ale skoro na všetky sa chystám :) Som veľmi zvedavá :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To si vážne nečítala ani jedno? :D :D

      Odstrániť
    2. Hej :D Musím to napraviť :D Väčšinou čo sú série, tak s tých som čítala prvú časť alebo prvé dve. K poslednej som sa ešte nedostala :D

      Odstrániť
  3. Chystám sa na Mechanického anjela, tak som zvedavá. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Páči sa mi tvoj komentár o tom ako mala Mara Dyer halušky :D
    Lepšie si to napísať nemohla.
    Čo sa týka Clockwork Princess .. ach ach ach
    Po Nástrojoch smrteľníkov som očakávala že ma Cassandra dá do kolien.. ale nie až takto. A nie toto s Willom.
    Neviem komu si fandila.. no proste mňa si získal Will a sakra jak ja nechcem spoilerovať - ale toto vôbec nemala autorka napísať -_- To bolo pre mňa neprijateľné!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Samozrejme, že Willovi, ale tak mám rada aj Jema. Bol príliš dobrý na to, aby sa ho dalo neznášať. :D
      No ten koniec... uf... :D

      Odstrániť