Summer reading (2)

Glimmerglass#1

 Autor: Jenna Black
 Zo série: Faeriewalker
 Anotácia: Glimmerglass
Hodnotenie: 1/5

 Táto kniha ma zničila. Čítala som ju hádam týždeň aj niečo a fakt netuším, ako som sa prebojovala na koniec. Nazdávala som sa, že to bude super, začiatok ma totiž nadchol a ponáhľala som sa s čítaním ďalej. Lenže ako kapitoly ubiehali, moja chuť pokračovať sa stále iba zmenšovala. Videla som zaujímavé hodnotenia na GR, preto som sa nazdávala, že sa to zrejme zlepší. Lenže nie. Pre mňa kniha nemala žiadnu hĺbku, hlavná postava ma asi po troch kapitolách začala štvať, nehovoriac o Ethanovi. Bol to najotravnejšia otravná postava, o akej som kedy čítala. Väčšinou mám totiž takéto postavy rada. Zlí chlapci, ktorí sa neustále uškŕňajú a robia neplechu.
Dej bol o ničom, v podstate sa tam dokopy nič nestalo. Som milovníkom dobrodružstva, tu boli asi tri akcie, s ktorých som sa smiala a hovorila si: "Čo to dočerta malo byť?" Príbeh nijako nenapredoval, aspoň mne to pripadalo, že stojím stále na jednom mieste. Postavy tam neustále niečo riešili a obávali sa, že je Dana v nebezpečenstve, ale pri tom neboli tie ich obavy doložené nijakým skutočným napätím. Mala som dojem, že z toho robí autorka väčšie haló, ako je.
Kniha mi nesadla.


 Cinder#1
 Autor: Marissa Meyer
 Zo série: Lunar Chronicles
 Anotácia: Cinder
 Hodnotenie: 3,5/5

 Príbeh: Dobrý, ale predvídateľný. Opisu prostredia sa autorka venovala viac ako celej zápletke.
Hlavná postava: Čudná, ale zaujala ma.
Princ Kai: Obľúbila som si ho asi najviac kvôli jeho rozhodovaniu. Našťastie, to nebol žiadny scenár typu prepáčte-moji-drahí-občania-chcem-utiecť-s-kybernetickým-dievčaťom-do-ktorého-som-sa-zamiloval-poraďte-si-so-zlou-mesačnou-kráľovnou-sami.
Kráľovná Levana: Ešte teraz mám strach pozrieť sa do zrkadla.
Pivoňka: Tak tej mi bolo fakt ľúto. Prečo jej to autorka urobila? Cinder jej mala dať tú poondiatu protilátku a možno by sa to potom aspoň trochu podobalo na rozprávkovú a nie na hororovú Popolušku.
Iko: Takého andrioda by som brala.
Koniec: "Teda! Vôbec som to nečakala." Už od začiatku to bolo asi každému jasné.

 Príbeh sa mi napriek všetkým nedostatkom veľmi páčil, aj keď to autorka veľmi nepremyslela a každý, ešte aj zaostalý, čitateľ vedel zrejme predvídať, čo sa stane, svet, ktorý Marissa vymyslela, bol bizarný a jedinečný. Rozhodne si prečítam aj dvojku.


 Pushing the Limits#1
 Autor: Katie McGarry
 Zo série: Pushing the Limits
 Anotácia: Pushing the Limits
 Hodnotenie: 4/5

Knižka ma príjemne prekvapila a vyvolala vo mne rôzne emócie. Echo aj Noah to mali naozaj v živote ťažké, obaja trochu iným spôsobom. Keď sa potom našli, padli si do oka, lebo obaja vedeli, že skrývajú tajomstvá, ktoré by nikto iný nepochopil. Ľudia majú rôzne problémy a s nami to ide stále dolu vodou. Spomínala som, že nerada čítam knihy o skutočnom živote. Bežné problémy má každý doma a musí sa nimi denno denne trápiť, pretrpieť, čo mu osud naservíroval. Niekedy to nejde, preto sa často skrývame vo fantázii.
Táto kniha bola iná, problémy, o ktorých som v nej čítala, sa mi zdali nezvyčajné. A na rozdiel od kníh, ktoré vychádzajú u nás a je v nich veľa utrpenia, niekedy skutočnejšieho, aké prežívame naozaj, Pushing the Limits ma potešilo a hlavne koncom.
Tuším im závidím. 

3 komentáre

  1. Cinder by som si chcela prečítať, vyzerá to dobre 8)
    Na PTL sa chystám čoskoro, vyzerá tiež skvele 8)
    to prvé nepoznám, ale keď je to také strašné, tak dúfam, že ani nebudem poznať 8D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak na to prvé, neviem, aký by si mala názor, ale mne sa to ani trochu nepáčilo a už v živote tú knihu ani sériu vidieť nechcem.

      Odstrániť
  2. Pushing the limit a len 4 hviezdičky? Čo si robím si srandu! :D Ja som tejto knihe dala plných 6 ;-). Veľmi sa mi páčila a už sa nemôžem dočkať kedy ju budem držať v rukách. (Poctivo objednaná)

    OdpovedaťOdstrániť